زائران بارگاه نورانی امام رضا (ع) از نخستین ساعات صبح امروز ۲۸ خرداد در مقابل شعبه‌های رای‌گیری مستقر در این مکان شریف حضور یافتند تا بخشی از حماسه انتخابات ۱۴۰۰ را شکل دهند.

شور انتخاباتی زائران در پای صندوقهای رای مستقر در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین یکی از زائران حرم مطهر رضوی که در شعبه صحن پیامبر اعظم حرم رضوی منتظر رای گیری بود گفت: شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی هر ایرانی است و ما به توصیه رهبری پای صندوق رای آمده‌ایم. 

محسن کاشانی افزود: ما از  صبح در صف منتظر بودیم تا شعب رای‌گیری باز شود و رایمان را بدهیم و ۲۰ نفر هستیم که بلیط برگشت به شهرستان را داریم و آمده ایم که ابتدا رای خود را بدهیم و بعد به شهرستان بازگردیم.
خدیجه امامی از دیگر منتظران صف انتخابات نیز گفت: ان شاء الله ملت ایران بار دیگر با حماسه آفرینی و لبیک به درخواست رهبری دشمنان را نا امید می‌کنند.
وی با بیان این که مشارکت در انتخابات را یک وظیفه و تکلیف دینی خود می دانم افزود: طرفدار هیچ یک از گروههای سیاسی نیستم اما کشورم را دوست دارم و امیدوارم به پیشرفت و توسعه برسد. 
محمود کریمی دیگر شرکت کننده در انتخابات نیز گفت :درست است که مردم با مشکلات اقتصادی فراوانی رو به رو هستند و مسوولان آینده باید برای رفع آنها تلاش کنند اما همه وظیفه داریم در این انتخابات شرکت کرده و دشمنان نظام را ناامید کنیم.
دیگر شرکت کننده در انتخابات در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی نیز گفت: به فرموده رهبری ما باید خودمان با توکل به خدا و تکیه بر ظرفیت های داخلی و روحیه جهادی مشکلات خودمان را حل کنیم.
حسین رفیعی ادامه داد:بهترین راهکار در این زمینه شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است و در هر صورت نباید با صندوق رای قهر کنیم چون سرنوشت کشور در دست خودمان است.
یکی از دیگر زائران که از سمنان به مشهد سفر کرده است به خبرنگار ایرنا افزود: از صبح زود برای زیارت به حرم رضوی آمده ام و منتظر بودم که صندوقهای شعب اخذ رای بازگشایی شود تا رای خود را به صندوق بیندازم 
مجید کردانی افزود: مشارکت در انتخابات یکی از عرصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز برای ایران و ایرانیان است و بر همه مسلمانان تکلیف است تا در این صحنه مهم و حساس نقش خود را ایفا کنند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی در حال برگزاری است.
خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴.۶ میلیون نفر آنان واجد شرایط شرکت در انتخابات امروز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.