گمرک ایران طی گزارشی به دادستانی کل کشور جریان تاخیر در خروج به موقع کالاهای سریع‌الفساد به ویژه ماجرای اخیر کالاهای صادراتی به قزاقستان را اعلام کرده است.

تاخیر در خروج کالاهای سریع‌الفساد/ ارائه گزارش به دادستان

به گزارش قدس آنلاین به دنبال دستور عمرانی - معاون قضایی دادستان کل کشور- درباره‌ بررسی وضعیت تاخیر در خروج و عدم خروج به موقع کالاهای سریع‌الفساد از قبیل کالاهای صادراتی کشمش، خرما، سیب زمینی، معاون فنی گمرک ایران طی مکاتبه ای با وی توضیحاتی ارائه کرد که در این گزارش، ماجرای تاخیر در خروج کالاهای صادراتی سریع الافساد به قزاقستان مورد توجه قرار دارد.

ارونقی گفته که بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد پنج کانتینر حاوی کالاهای صادراتی خرما، کشمش و سیب زمینی به مقصد قزاقستان که تشریفات گمرکی آن در حداقل زمان ممکن توسط گمرک به اتمام رسیده به دلایلی در خروج دچار تاخیر شده است.

طبق اعلام این مقام مسئول در گمرک ایران، گزارش های اعلامی به گمرک ایران از این حکایت دارد که  عدم ساماندهی و برنامه ریزی حمل و نقل سرویس منظم حمل دریایی توسط شرکت حمل و نقل کشتیرانی  در تامین به موقع وسیله حمل در بندر، موجب طولانی شدن و تاخیر در ارسال این کالاها شده و بیش از 20 روز منتظر ورود کشتی و بارگیری مانده است.

وی همچنین گفته که عدم پیگیری متصدیان ذیربط موجب ایستایی در روند بارگیری و خروج کالا به ویژه محموله‌های صادراتی سریع‌الفساد از قبیل خرما، کشمش که باید در سریع‌ترین زمان ممکن و در محفظه مناسب حمل شود، شده است. این در حالی است که کشتی حامل بارهای صادراتی آستارا از انزلی تعیین مقصد شده و گاها نصف فضای کشتی در انزلی و مابقی در آستارا بارگیری می‌شود.

معاون فنی گمرک ایران در مکاتبه خود به معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرده که حفظ مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی و ارتقاء سطح کیفی خدمات گمرکی که از عملکرد سازمان‌های همجوار متاثر می‌شود نیازمند ایجاد تعامل و هماهنگی مطلوب و مستمر بین مجموعه دست‌اندرکار جهت تسریع در ارائه‌ خدمات به صادر کنندگان و ارسال سریع محموله‌های صادراتی به کشورهای حوزه دریای خزر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.