سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان می‌گوید به دلیل اتمام رساله خود در مقطع دکتری در اردوی تیم ملی حضور ندارد اما در جریان روند آماده‌سازی بازیکنان است.

واکنش ایرانمنش به غیبت در اردوی ملی: مجبورم درسم را تمام کنم

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران شهریور ۱۴۰۰ مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارد. بر همین اساس اردوهای آماده‌سازی خود را آغاز کرده است. شیما صفایی، مهشید اشتری و مریم فرعی سه ملی‌پوش حاضر در این اردو هستند که زیر نظر منصوره رضایی مربی تیم ملی کار می‌کنند. ندا شهسواری کاپیتان تیم ملی نیز  که به کرونا مبتلا شده است، بعد از اتمام دوران قرنطینه خود به جمع سایر بازیکنان اضافه می‌شود.  نکته قابل توجه در این اردو حضور نداشتن حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی است.

ایرانمنش به عدم حضور در اردوی ملی اشاره و بیان کرد: کمی درگیر رساله‌ام در مقطع دکتری هستم. چندین سال در تیم ملی بودم و همین شرایط تحصیلی را برایم سخت کرده است اما باید آن را به پایان برسانم و زمان زیادی هم ندارم، به همین دلیل از قبل با مسئولان فدراسیون هماهنگ کرده بودم که گفتند مشکلی نیست و همکاری می‌کنند. از طرفی چند روز اول را در اردو بودم و تمام برنامه‌ها را به خانم رضایی دادم که بدون هماهنگی با من هیچ کاری نمی‌کند. 

او افزود: خانم رضایی با من در ارتباط است و از لحظه به لحظه اردو گزارش می‌دهد. گاهی هم به صورت آنلاین در تمرینات تیم ملی حضور دارم. از طرفی در این اردو مربی بدنساز را هم به تیم اضافه کرده‌ایم و هماهنگی‌های لازم را با روانشناس انجام داده‌ایم. از آنجایی که از قبل پیش‌بینی می‌کردم روزهای آخر در اردو نباشم تمام برنامه‌ها را با جزئیات به فدراسیون ارائه کردم. خوشبختانه هیچ مشکلی تاکنون پیش نیامده و اردو روال عادی خود را طی می‌کند. خیلی از وقت من با بازیکنان می‌گذرد و تنها حضور فیزیکی ندارم.  

سرمربی تیم ملی در مورد زمان بازگشت خود به تمرینات ملی‌پوشان گفت: اردوی اول چهارم خرداد تمام می‌شود و فصل امتحانات بازیکنان ما شروع خواهد شد. خانم اشتری و فرعی دانشجو هستند و خانم صفایی هم مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان را در پیش دارد. اردوی بعدی را بلافاصله بعد از امتحانات بازیکنان از دهه سوم تیرماه شروع می‌کنیم. تمام تلاشم را می‌کنم که رساله‌ام را به سرانجام برسانم و برای حضور در آن اردو مشکلی نداشته باشم.

او در واکنش به این شایعه که شهسواری به کرونا مبتلا نشده است و به دلیل عدم حضور سرمربی حاضر نشده در این اردو شرکت کند، گفت: هیچ کدام از بازیکنان اطلاع نداشتند که قرار است در این اردو نباشم. اجازه داده بودند یک روز برای هماهنگی به اردو بیایم اما چند روز ماندم و تمام تلاشم این بود که از اردو خارج نشوم اما شرایط برایم سخت بود. از طرفی خانم شهسواری می‌گوید وقت کمی دارد و باید در اردو حاضر باشد.  

ایرانمنش در مورد وضعیت آمادگی ملی‌پوشان در اردوی اول بیان کرد: آنگونه که باید از بازیکنان راضی نیستم. تمرینات را فشرده کرده‌ایم و به آنها گفته‌ایم کار سختی داریم. تیم ملی در حال پوست اندازی است، برخی از بازیکنان قبلی کنار رفته‌اند و نسل جدیدی به سطح بزرگسالان وارد شده‌ است. تیم فعلی در مقایسه با تیم حاضر در مسابقات قهرمانی آسیایی دو سال قبل ۵۰ درصد تغییر کرده، بنابراین کار سخت است. 

سرمربی تیم ملی در ادامه داد: خانم فرعی اولین حضور خود را در تیم ملی بزرگسالان تجربه می‌کند، خانم اشتری سه سال است که به مسابقه برون مرزی اعزام نشده، خانم صفایی کم‌تجربه است و خانم شهسواری هم دچار کرونا شده است. هر چند خوشبختانه از نظر وضعیت جسمانی مشکلی ندارد اما بالاخره این ویروس عوارضی دارد و نگران هستم. با او در ارتباطم و تمریناتش را  به محض منفی شدن تست کرونا شروع می‌کند. البته اکنون هم تمرینات خیلی سبکی را انجام می‌دهد. از طرفی دیگر هیچ مسابقه‌ای هم قبل از قهرمانی آسیا نداریم. بنابراین تیم ما از نظر تجربه و وضعیت شرکت در مسابقات پایین است و زمان محدودی در اختیار داریم. امیدوارم حداقل مقام دور قبل را تثبیت کنیم چون شرایط نگران‌کننده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.