معادلات مدیریتی فدراسیون فوتبال را به هیچ عنوان نمی‌توان آنالیز کرد. رئیس فدراسیون که خود را مدیری پاسخگو می‌دانست این روزها نه تنها به انتقادات وارده پاسخ نمی‌دهد، بلکه فضا را به گونه‌ای پیش می‌برد که میزان انتقادها به تصمیمات مدیریت وی به شکل قابل توجهی افزایش یافته و حالا این حقیقت عریان شده که شهاب عزیزی خادم منجی فوتبال نیست، بلکه او نیز به نوعی مرتکب اشتباهات مدیریتی شده، تا دوباره همان درد همیشگی گریبان فوتبال را بگیرد.

بوی استیضاح رئیس می‌آید

هرچند مسئولان فدراسیون با ایجاد سپر رسانه‌ای تلاش کردند از انتقادات تند و تیز رسانه‌های گروهی در امان بمانند، اما صدور احکام بحث برانگیز که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران و منتقدان به احکام کیلویی برای جبران رأی دادن به آقای رئیس در مجمع انتخاباتی اسفند ماه توصیف شد، سرآغاز یک چالش جدید بود.

استعفاهای پی‌در پی مدیران منتخب آقای رئیس، خبرهای غیر رسمی در ارتباط با اختلافات جدی میان ارکان مدیریتی در سطح عالی ترین رده مدیریتی در فدراسیون از جمله هیئت رئیسه با تصمیمات رئیس فدراسیون شایعات در ارتباط با ایجاد شکاف در حلقه نخست مدیریت را تأیید کرد، اما نکته جالب این بود که فدراسیون هیچ واکنشی به این موضوعات نداشت تا مشخص شود انگیزه‌ای برای تکذیب نیز وجود ندارد.

همزمان با ایجاد چنین فضایی، منتقدان دانه درشت عزیزی خادم او را بابت عدم معرفی نواب رئیس اول و دوم و گذشت بیش از چهار ماه از جلسه مجمع و بی‌تفاوتی وی به اساسنامه زیر سؤال بردند تا اینکه حالا گفته می‌شود روز یکشنبه هفته آینده وی قصد دارد در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون گزارشی از ۱۲۰ روز مدیریت خود به اعضا ارائه کند و در خصوص برخی سمت‌ها از افراد جدید و موردنظرش رونمایی کند.

قیچی حامیان

هرچند هنوز شهاب عزیزی خادم از تصمیمات خود رونمایی نکرده، اما گفته می‌شود احتمال دارد وی نزدیکان خود که در انتخاب وی کاملاً تأثیرگذار بودند را قیچی کند تا نفرات جدیدی را به مجموعه مدیریت اضافه کند.اتفاقی که اگر جدی باشد، قطعاً عواقب خوشایندی را برای رئیس در بر ندارد، به ویژه که برخی افراد نظیر بهاروند و قنبرزاده در بدنه مجمع نیز دارای سبد رأی قدرتمندی هستند.

با این حال گفته می‌شود دو نفر از مشاوران جنجالی وی قصد دارند ایده‌های خود را عملیاتی کنند و نفرات مورد اشاره را کنار بگذارند تا قدرت عمل بیشتری داشته باشند.

جنگ زرگری

در کنار این اتفاقات طیفی دیگر که آن‌ها نیز به شدت به عملکرد آقای رئیس انتقاد دارند، مدعی اند این جدال یک جنگ زرگری برای گمراه کردن اهالی فوتبال است تا به این ترتیب عملکرد ضعیف شهاب عزیزی خادم در سایه قرار گیرد و به این ترتیب وی بتواند تا پیش از انتخاب وزیر جدید فعلاً در معرض خطر استیضاح قرار نگیرد تا در دوره بعدی بر اساس سیاست‌های وزیر جدید فعالیت خود را از سر بگیرد، اتفاقی که اعضای مجمع به‌شدت با آن مشکل دارند و بعید نیست با جدی شدن موضوع ماجرای استیضاح زودهنگام آقای رئیس کلید بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.