مسوولان شهرستان سبزوار از دانش‌آموزان رتبه برتر آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ این شهرستان قدردانی کردند.

دانش‌آموزان سبزواری دارنده رتبه‌های برتر کنکور تجلیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار صبح امروز در این مراسم گفت: امروز توجه به آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی یکی از دغدغه‌های  جدی است که باید در شورای آموزش و پرورش گام‌های عملیاتی و کاربردی برای دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردا برداشته شود.

سید مجتبی علوی مقدم با بیان این که کسب رتبه‌های برتر علمی غرور آفرین است افزود: در کنار این افتخار آفرینی ها توجه به موضوعات اخلاقی و تربیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان دارای رتبه های برتر علمی شهرستان سبزوار به موضوعات معنوی و عبادی توجه دارند که این موضوع بیانگر تربیت صحیح خانواده ها و حاصل تلاش مستمر خانواده و مدرسه است.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: با هدف فراهم کردن بستر و شرایط نخبه پروری، آموزش و پرورش باید برنامه دقیق و مدونی برای استعدادیابی و آینده نگری داشته باشد و در این مسیر مهم سرمایه گذاری دستگاهها و تعیین مسوولیت مدنی آموزش و پرورش برای نهادهای اجرایی مشخص شود.

علوی مقدم افزود: شورای آموزش و پرورش شهرستان به عنوان یک تکلیف برنامه های لازم برای نخبه پروری و استعدادیابی را تدوین و با راه اندازی یک کمیته تخصصی با شناسایی استعدادها در حوزه های مختلف علوم قرآنی، پرورشی، ورزشی و سایر رشته ها بستر لازم برای شکوفایی آنها را فراهم کند.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: نخبگان، هدایای نفیس الهی برای کشور هستند که باید از این ظرفیت‌های بالقوه  در جهت رشد و توسعه کشور استفاده مطلوب کرد.

اسماعیل نصرآبادی افزود: نخبگان عملی با تلاش خود عبارت "خواستن، توانستن است" را به خوبی معنا کردند و موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری مرهون تلاش آنها، والدین، معلمان و کادر آموزشی مدارس بوده است.

 وی ادامه داد: این دانش آموزان نخبه، ثروتی هستند که امروز به سرمایه نمادین تبدیل شده‌اند و آنچه امروز میراث دار آن هستند حاصل قدم‌ها، قلم‌ها و خون‌هایی است که باید از آن پاسداری شود.

در پایان این مراسم از پارسا نوروزی نژاد دانش آموز ممتاز سبزواری و دارنده رتبه چهارم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و غزال کوشکی دارنده رتبه ۱۱ گروه آزمایشی علوم انسانی قدردانی شد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد و ۵۳ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه آن مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.