کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه پیامبر(ص) عزیزترین‌های خود را برای حمایت از دین به صحنه آوردند، گفت: رفتار پیامبر(ص) الگوی ما است و ما نیز باید برای حمایت از دین عزیزترین افراد را وارد میدان کنیم و بی تردید خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.

هرکه با تمام وجود از دین حمایت کند خدا پیروزش می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی آریا با اشاره به نکاتی پیرامون مباهله اظهار کرد: ما از مباهله به عنوان یک عید و بزرگداشت مقام امیرالمؤمنین(ع) یاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسیحیان نجران با لباس‌های فاخر و غرور و تفاخر خاصی به دیدار پیامبر(ص) آمدند و پیامبر آنها را تحویل نگرفتند، افزود: مسیحیان از حضرت علی علیه السلام که علت این رفتار پیامبر(ص) را پرسیدند فرمودند به خاطر حالت غرور و بزرگی که شما می خواهید از خود نشان دهید پیامبر(ص) این رفتار را کردند و وقتی با حالت معمولی به دیدن پیامبر(ص) رفتند پیامبر(ص) آنها را پذیرفتند.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه مسیحیان نجران بدون منطق و با علم به پیامبری حضرت محمد صلوات الله علیه و آله به مواجهه با ایشان پرداختند، گفت: حضرت وقتی حالت لج بازی آنها را دیدند به دستور خدا فرمودند که ما فرزندان خود را می آوریم شما هم فرزندان خود را بیاورید، ما زنان خود را می آوریم شما هم زنان خود را بیاورید و ما خودمان می آییم و شما خودتان بیایید تا مباهله و نفرین کنیم تا خدا دروغ گویان را لعنت کند.

وی افزود: وقتی مسیحیان نجران دیدند که پیامبر(ص) با امیرالمؤمنین(ع) و دختر و دو نوه خود به میدان مباهله آمدند کار به مباهله نکشید و شرایط پیامبر (ص) را پذیرفتند.

سعیدی آریا با بیان اینکه پیامبر(ص) عزیزترین‌های خود را برای حمایت از دین آوردند، افزود: ما نیز باید از پیامبر الگو بگیریم و عزیزترین کسان خود را برای حمایت از دین فدا کنیم همانطور که خانواده شهدا این کار را کردند و به خوبی از پیامبر(ص) و امام حسین علیه السلام الگو گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه اگر هر کسی با تمام وجود در مسیر اسلام  حرکت کند خدا پیروزش می‌کند، افزود: ماجرای مباهله به ما نشان می دهد که هر کسی از خدا طلب صراط مستقیم کند خدا راه را به او نشان می دهد و او را پیروز می کند و این رویه خداوند است.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به نزول آیه ۵۵ سوره مائده در چنین روزی ابراز کرد: ماجرای خاتم بخشی امیرالمؤمنین(ع) در نماز در چنین روزی بوده و خداوند در این آیه می فرماید ولی و سرپرست شما کسی است که در حال رکوع صدقه می دهد و خدا با این آیه نشانه صریحی برای ولایت امیرالمؤمنین(ع) به مردم می دهد که باید از امیرالمؤمنین(ع) تبعیت کنید.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.