در تعطیلات منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی چند فیلم همچون «امپراطور»، «بیست و سه نفر»، «نذری مامان عزت» و «بلوط» در تلویزیون به نمایش درمی‌آید.

سینمای دو روزه تلویزیون تا قبل از تاسوعا و عاشورا

به گزارش قدس آنلاین،  فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «امپراطور»، «بیست و سه نفر»، «نذری مامان عزت» و «بلوط» امروز و فردا از شبکه‌های یک و دو روی آنتن می‌رود.

شبکه یک با بیست و سه نفر/ فیلمی که "حاج قاسم" سر صحنه‌اش رفت

- فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری»، فردا ساعت ۰۹:۴۵ صبح از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

- داستان «بیست و سه نفر» مربوط به دوران دفاع مقدس و زمان آزادسازی خرمشهر است. در آن زمان پیر و جوان برای دفاع به جنگ می‌رفتند، در اردیبهشت سال ۱۳۶۱، ۲۳ نفر از نوجوانان ایرانی اسیر نیروهای بعث عراق شدند، آنها را به استخفارات عراق بردند و برای نشان دادن این که ایران نوجوانان را به اجبار به جنگ می‌فرستد، آنها را نمایشگر دوربین ها و خبرگزاری های جهانی کردند.

در این میان فردی به نام صالح که تاجری ایرانی بود و توسط رژیم بعث اسیر شده بود، به خاطر توانایی در عربی صحبت کردن، مترجم رژیم بعث شده بود و ارتباطی بود بین اسرا و بعثی ها... بعد از جنگ و آزادی اسرا ابتدا نیروهای اطلاعاتی ایرانی به او شک کردند که ...

- فیلمی که حاج قاسم سلیمانی در زمان فیلمبرداری به پشتِ صحنه این فیلم آمد و یادگاری از تصاویر خودش به جا گذاشت.

شبکه دو با "بلوط"

- فیلم تلویزیونی «نذری مامان عزت» به کارگردانی «امیر واعظی و سروش مسعودنیا»، امروز ساعت ‌۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

- داستان فیلم از این قرار است که: مادر خانواده (مامان عزت) به رحمت خدا رفته است و همینک پسر او سعید قصد دارد به نیابت از مادرش، نذر شب های قدر هر ساله او را برآورده کند. سعید با برادر بزرگش تماس می‌گیرد و قرار می‌گذارد تا این نذر سالانه را برآورده کنند. قرار می‌شود او با برادر و خواهر دیگرش هم تماس بگیرد و ...

- فیلم تلویزیونی «بلوط» به کارگردانی «ابراهیم صمیمی»، فردا ساعت ‌۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

- داستان فیلم از این قرار است که: بلوط دختر نوجوانی است که در روستایی به همراه پدرش زندگی می‌کند. مادر بلوط در اثر عارضه قلبی از دنیا رفته و بلوط نیز مانند مادرش مشکل قلبی دارد. وقتی پدر بلوط از بیماری او مطلع می‌شود، بسیار ناامید و درمانده می‌گردد، چرا که دکترها گفته‌اند تنها راه معالجه بلوط این است که عمل پیوند قلب انجام دهد.

از سوی دیگر معلم جدیدی که خانمی جوان به نام ایران مهربان است برای روستا آمده و در این مدت خیلی به بلوط و دیگر بچه‌های روستا کمک می‌کند. یک شب که حال بلوط بد شده و خانم معلم قصد دارد با ماشین به خانه آنها رفته و ...

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.