فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: جهش لامبدا از قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به دلتا کرونا برخوردار است و کودکان و نوجوانان بیشتری را درگیر می‌کند.

جهش لامبدا دارای قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به دلتا کروناست

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در تهران و بستری افراد اظهار کرد: در حال حاضر تعداد نه هزار و ۷۱۰ بیمار در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران بستری اند که از این تعداد دو هزار و ۱۲۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

او بیان کرد: آمار مراجعه به بخش سرپایی و بستری موقت طی سه روز گذشته کاهش پیدا کرده، به صورتی که میزان استفاده از تخت های بستری موقت و مراجعان سرپایی به مراکز درمانی از ۸۵۰۰ بیمار در هفته گذشته به حدود ۶۰۰۰ نفر طی روزهای قبل تقلیل پیدا کرده است و امیدواریم سایر شاخص ها نیز در روزهای آینده کاهش پیدا کند.

زالی تاکید کرد: واریانت لامبدا در کشور پرو شناخته شده و در آمریکای مرکزی و جنوبی این جهش جدید ویروس کرونا انتشار پیدا کرده است و به تازگی مواردی از جهش لامبدا در کشورهای اروپای غربی شناسایی شده است.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: براساس تحقیقات انجام شده واریانت لامبدا نسبت به درمان های متعارف مقاومت کرده و باعث فریب سیستم دفاعی و ایمنی گریزی می شود و طی ماه های آینده شاید چالشی در خصوص اثر بخشی واکسن های موجود دنیا را ایجاد کند.

زالی افزود: جهش لامبدا از قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به دلتا کرونا برخوردار است و کودکان و نوجوانان بیشتری را درگیر خواهد کرد و علاوه بر مشکلات حاد تنفسی گفتنی است که اختلالات اعصاب مرکزی و مشکلات چشایی و بویایی را در بیماران ایجاد خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.