مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات گفت: این بیمارستان فاقد دستگاه اکسیژن‌ساز است و اکسیژن مورد نیاز بیماران از طریق کپسول تأمین می‌شود به همین دلیل در شرایط کنونی و با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا، نیازمند افزایش تعداد کپسول‌های ۴۰ لیتری هستیم

بیمارستان کلات به کپسول‌های ۴۰ لیتری بیشتری نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، زین‌العابدین آزاد عنوان کرد: شهرستان کلات به لحاظ رنگ‌بندی در وضعیت قرمز قرار دارد و روزانه به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ بیمار کرونا مثبت در مراکز کووید، بیمارستان و یا از طریق رهگیری در قالب طرح شهید سلیمانی شناسایی می‌شوند.

آزاد اظهار کرد: به دلیل نبود دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان از طریق کپسول و ضمن مراجعه به واحدهای تولیدی اکسیژن در سطح شهر مشهد تأمین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر اکسیژن سانترال بیمارستان توسط ۵۵ کپسول ۴۰ لیتری پشتیبانی می‌شود. اما با توجه به افزایش تعداد بیماران نیاز به اکسیژن بیش از پیش است و به همین منظور برای پوشش کامل‌تر و بدون دغدغه اکسیژن سانترال بیمارستان، نیاز است  تعداد کپسول‌های ۴۰ لیتری  افزایش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات ادامه داد: به طور متوسط روزانه ۱۰ بیمار به صورت بستری موقت به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند و با توجه به فعال بودن مرکز کووید در محل مرکز بهداشت شهر کلات و به منظور جلوگیری از شلوغی بیمارستان، بیشتر بیماران در این مرکز خدمات‌ رسانی شده و در صورت نیاز سرم‌تراپی و تزریقات برای بیماران در این مرکز انجام می‌شود.

آزاد با بیان اینکه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)  فاقد بخش مراقبت‌های ویژه است، گفت: بیماران نیازمند به تخت و مراقبت ویژه (ICU) ضمن هماهنگی با ستاد هدایت دانشگاه، به مرکز استان اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش کرونای بیمارستان بستری هستند و خوشبختانه به لحاظ سرم و دارو کمبودی نداریم.

آزاد در رابطه با میزان پیشرفت واکسیناسیون در شهرستان کلات بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر کلات و شهر لاین و تمامی مراکز بهداشتی تابعه و همچنین حضور تیم سیار جهت پوشش مناطق عشایری و صعب‌العبور، تاکنون قریب به ۵۰ درصد جمعیت بالای ۴۵ سال شهرستان واکسینه شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات در پایان یادآور شد: به دلیل طولانی شدن مدت بیماری متأسفانه مثل اغلب نقاط استان در شهرستان کلات نیز میزان رعایت پروتکل‌ها از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کاهش و تقریبا به کمتر از ۶۰ درصد رسیده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.