معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۵۰۲ هزار و ۶۹۰ دُز واکسن کرونا به کردستان اختصاص یافته که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۲۳۷ دُز به گروه‌های هدف تزریق شده است.

اختصاص بیش از ۵۰۲ هزار دُز واکسن کرونا به کردستان/ ۱۰۲ هزار نفر دز دوم را دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ابراهیم قادری اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۲۹ پارت واکسن به استان اختصاص یافته و گروه‌های هدف آن را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه ۵۰۲ هزار و ۶۹۰ دُز واکسن به استان اختصاص یافته است، افزود: از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۲۳۷ دُز در قالب نوبت اول و دوم مصرف شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۲۲۷ نفر در کردستان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۰ نفر، دو نوبت واکسن را دریافت نموده‌اند.

دکتر قادری درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۸ درصد بیان کرد و گفت: ۷۷ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال در استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.  وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۳ هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود، تصریح کرد: همچنان روند تزریق واکسیناسیون با شدت بیشتری انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص شیوع  ویروس دلتا در کشور، قابلیت انتقال و قدرت سرایت پذیری بالای آن هشدار داد و گفت: نوع دلتا ویروس کرونا در حال حاضر  تبدیل به بیماری غالب ناشی از کووید ۱۹ شده است.

دکتر قادری یادآور شد: اکنون تنها راه پیشگیری از بدتر شدن اوضاع بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌ها به صورت بسیار جدی و انجام واکسیناسیون است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.