خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در طرح «چادر من نذر قیام امامم» تا پایان ماه محرم، چادرها و پارچه‌های مشکی بدون استفاده را از بانوان قمی تحویل گرفته و اقدام به تولید پرچم‌های عزای حسینی می‌کنند.

 تولید پرچم‌های عزاداری با استفاده از پارچه‌های بدون استفاده

به گزارش قدس آنلاین، امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت با همکاری امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم به اجرای طرح «چادر من نذر قیام امامم» اقدام کرده است.

در قالب این طرح بانوان با تحویل چادرها و پارچه‌های مشکی بدون استفاده به کارشناسان امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت، پرچم سیاه عزای حسینی تحویل گرفتند.

در قالب این طرح بانوان زائر و مجاور حرم مطهر حضرت معصومه(س) پارچه‌ها و چادرهای مشکی بدون استفاده خود را به کارشناسان امور فرهنگی خواهران آستان تحویل داده و خیاطان جهادی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم تا ۳۰ محرم اقدام به دوخت پرچم سیاه عزای حسینی با استفاده از این چادر و پارچه‌های بدون استفاده برای این خانواده‌ها می‌کنند.

پرچم‌های دوخته شده در این طرح به وسیله خیاطان جهادی از ابتدای ماه صفر در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها، روبه روی کفشداری ۵، دفتر خدمات فرهنگی خواهران همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ به بانوان تحویل داده می‌شود؛ در قالب این طرح از ۱۴۵ نفر، ۲۵۰ عدد چادر و پارچه مشکی بدون استفاده تحویل گرفته شده است.

برگزاری باشکوه مراسم عزای اباعبدالله در اربعین حسینی، میزبانی خانه‌ها از مراسم عزاداری و سیاه پوش شدن منازل، گسترش فرهنگ روضه‌های خانگی و انتقال حس و حال حسینیه‌ها به خانه‌ها از مهم‌ترین اهداف دنبال شدن این طرح است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات و هماهنگی بیشتر در راستای توزیع پرچم‌های عزای حسینی با شماره ۰۲۵-۳۷۱۷۵۵۶۱ تماس بگیرند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.