شاهد احمدلو از کودکی وارد عالم هنر شد و دیگر آن را رها نکرد و تا امروز که مردی ۴۷ ساله شده نه تنها در بازیگری و کارگردانی بلکه در تهیه کنندگی هم اولین قدم های حرفه ای خود را برداشته. او این روزها با فیلم سینمایی «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی روی پرده سینماها حضور دارد. فیلمی متفاوت از خیلی آثار سینمای ایران که برخی شاخصه‌های کمدی‌ سیاه را در آن می‌توان ملاحظه کرد.

سرگرمی سازی یکی از رسالت های مهم در سینماست

به گزارش قدس آنلاین، این بازیگر در توضیح این سئوال که چرا با وجود اینکه سالهاست به جرگه کارگردانان پیوسته اید، اما کماکان بازیگری را رها نکردید و البته با دقت و حساسیت بالایی نقش هایتان را انتخاب می کنید. در مورد فیلم «سیاه باز» چه اتفاقی افتاد؟ این فیلمنامه چه شاخصه هایی داشت که بازی در آن را پذیرفتید؟ گفت: اولین معیارم برای پذیرش یک نقش، خود نقش است. خود نقش باید واجد یکسری ویژگی ها باشد که من را نه تنها به عنوان یک کارگردان، بلکه به عنوان بازیگری که از کودکی در این حوزه فعالیت دارم جذب کند. زمانیکه فیلمنامه «سیاه باز» را مطالعه کردم نقش ام، سهراب را کاراکتری چند لایه دیدم که یکنواخت نیست و اساسا چنین نقش هایی من را به عنوان بازیگر قلقلک می دهد و تهییج می کند که در آن بازی کنم.

احمد لو در توضیح ژانر این فیلم (کمدی سیاه) اضافه کرد: تمام فیلم های دنیا بر اساس تم یا درونمایه های گوناگونی مانند خشونت، دروغ، معرفت، ریا و... ساخته می شود، اما ما باید سطح انتظارات و توقعات مان را از فیلم هایی که در سینمای ایران و دنیا ساخته می شود مشخص کنیم. مشخصا در مورد «سیاه باز» باید بگویم که این فیلم برای سرگرمی مخاطب ساخته شده و با صداقت و شرافت بدون فریب مخاطبش قصه ای را روایت می کند که سرگرمش کند. سرگرمی سازی یکی از رسالت های مهم در سینماست. قرار نیست پشت تمام فیلم ها فلسفه و ایده عمیقی نهفته باشد. چون در اینصورت ژانر از بین می رود و در نهایت اینکه حمید همتی در «سیاه باز» به عنوان یک کارگردان فیلم اول به خوبی توانسته علاوه بر سرگرمی، حرف هایی هم با پس زمینه اجتماعی به مخاطب منتقل کند.    

وی در خصوص کاراکتر سهراب در این فیلم گفت: کاراکترهای این فیلم همگی به یکدیگر وصل هستند و سهراب هم کاراکتری نیست که به تنهایی بار فیلمنامه را به لحاظ داستانی و تعلیق های گوناگون بر دوش بکشد. در این فیلم شخصیت ها زنجیروار بهم متصل هستند تا روایت را پیش ببرند و «سهراب» هم یکی از حلقه های این زنجیره است. او بازیگر تئاتر است که کف تماشاخانه بزرگ شده و در مقطعی برای انتقام از شخصیت اصلی داستان (با بازی سام قریبیان) تصمیم می گیرد در قالب یک نفر دیگر با شخصیت دیگر ظاهر شود و باقی ماجراها.

این کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به این سئوال که این روزها مشغول چه کاری هستید گفت: اخیرا به عنوان اولین تجربه در جایگاه تهیه کننده، تهیه کنندگی فیلم کوتاه «حروف چین» را که خانم نسیم فروغ، کارگردانی اش کردند، پذیرفتم. این فیلم با بهره گیری از عواملی بسیار حرفه ای از فعالیت های قابل توجه کارنامه کاری ام محسوب می شود که البته زمان پخشش هنوز مشخص نیست. دو فیلم «مورچه خوار» و «سینما خر» را هم  کارگردانی کردم که «سینما خر» علاوه بر موفقیت های بین المللی به اکران آنلاین هم درآمد و «مورچه خوار» به تهیه کنندگی کیان بابائیان در انتظار شرایط نسبی بهتری به لحاظ کروناست تا در سینماها اکران شود.

منبع: جام جم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.