رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان در بهار ۱۴۰۰ شش رتبه بهبود یافته است.

ارتقا ۶ رتبه‌ای شاخص محیط کسب و کار استان اصفهان در بهار ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، عباس رضایی، استاندار اصفهان در یکصد و پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان ضمن قدردانی از اهتمام و تلاش مدیران، معاونان و همه خدمتگزاران دستگاه‌های دولتی در راستای رونق اقتصادی و خدمت به مردم اظهار داشت: توجه به ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات شهیدان رجایی و باهنر و توجه به علل محبوبیت این بزرگواران در بین مردم را ضروری است، خدمت خالصانه برای مردم به ویژه محرومان رسالت بزرگی است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونا در استان گفت: درحال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار بستری کرونایی در سطح استان وجود دارند و با این وضعیت با کمبود تخت بیمارستان مواجه هستیم.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان فوت پنج بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت در کاشان و ۴۰ نفر در استان را بسیار بالا دانست و تاکید کرد: در حال حاضر کادر بهداشت و درمان نیازمند کمک هستند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط واردات واکسن توسط بخش خصوصی در دولت جدید فراهم شده است، افزود: واکسن‌های وارده باید حتماً تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان باشد.

رضایی اظهار داشت: در صورتی که بخش خصوصی بتواند ضمن تأمین واکسن پرسنل خود، مسئولیت تأمین واکسن یک ارگان یا حتی یک محله را برعهده بگیرد، شاهد تسریع در تزریق واکسن خواهیم بود.

وی در ادامه مشکل خروج پول توسط بانک‌های استان به خارج از اصفهان و بحران آب را از ابَر چالش‌های استان اصفهان دانست.

استاندار اصفهان خواستار تشکیل جلسه فوری و اضطراری مجمع نمایندگان استان با وزرای نیرو و راه و شهرسازی برای رفع مشکل قطار سریع السیر اصفهان و مشکل آب شد.

همچنین مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به استاندار و اعضای شورا گفت: بخش خصوصی شاهد، ناظر و قدردان تلاش مجاهدانه دستگاه‌های خدمت‌رسان به ویژه در شرایط جنگ اقتصادی موجود است و ابراز امیدواری کرد تا کاستی‌ها و نقصان‌ها با اهتمام جدی‌تر جبران شود.

در این جلسه که با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان از همکاری صدا و سیمای اصفهان با دبیرخانه شورا به منظور انعکاس مشکلات و موانع فعالان اقتصادی در قالب برنامه‌های تلویزیونی رهیافت و گفتگوی ویژه خبری تقدیروابراز امیدواری کرد با تعمیق این نوع برنامه‌ها، ارتباط چند سویه مردم و حاکمیت برقرار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به شاخص‌های محیط کسب و کار استان و تلاش در راستای بهبود این شاخص‌ها به عنوان معیار اثربخشی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رأس برنامه‌های شورای گفت‌وگوی استان قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه گزارش نتایج پایش محیط کسب و کار بهار ۱۴۰۰ حاکی از حفظ روند مثبت استان اصفهان در بهبود محیط کسب و کار بوده، در حالی که شاهد بدتر شدن میانگین شاخص محیط کسب و کار کشور بودیم.

گلشیرازی این امر را نتیجه همدلی و همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی و انضباط در رفتار دانست.

دبیر شورای گفتگو در ادامه ابراز امیدواری کرد با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و جایگزینی نیروهای تازه نفس در شرایط جنگ اقتصادی موجود شرایط مطلوب اقتصادی ایجاد شده و دولت بتواند به اهداف خود دست یابد.

گلشیرازی همچنین گفت: امیدوارم پروژه‌های خط هوایی اصفهان، دهکده لجستیک، آب، قطار پرسرعت و قطار بین شهری به عنوان زیرساخت‌های توسعه‌ای استان اصفهان در دولت جدید مورد توجه ویژه قرار گرفته و در اسرع وقت منتج به نتیجه نهایی شود.

در ادامه این جلسه بهنام ابراهیمی، جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان به ارائه گزارشی از نتایج پایش محیط کسب و کار بهار ۱۴۰۰ پرداخت.

وی غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه ومحصولات، بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب و کارو همچنین دشواری تأمین مالی از بانک‌ها را از نامناسب ترین مؤلفه‌های حوزه کسب و کار استان معرفی کرد.

ابراهیمی با اشاره به حفظ روند مثبت شاخص محیط کسب و کار استان در این گزارش، آمار بالای رضایت فعالان اقتصادی اصفهان از عملکرد دستگاه های اجرایی در مبارزه با کرونا را در این روند مثبت بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: استان اصفهان بعد از استان های مرکزی و سمنان در رتبه سوم از لحاظ بهترین عملکرد در شرایط کرونایی قراردارد.

وی افزود: خوشبختانه به رغم آسیب های ناشی از پاندمی کرونا و اعمال تحریم های ظالمانه بر اقتصاد کشور، شاهد بهبود ۶ رتبه ای شاخص فضای کسب و کار استان در فصل بهار ۱۴۰۰ بودیم که بر اساس طرح ملی پایش محیط کسب و کار، رتبه استان اصفهان در این شاخص از ۱۴ به ۸ بهبود یافت.

لازم به ذکر است در زمستان ۱۳۹۹ نیز شاخص بهبود محیط کسب و کار استان با ارتقا ۱۲ پله‌ای، از رتبه ۲۶ به ۱۴ کاهش یافته بود.

در پایان این جلسه از مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان به نمایندگی از اصحاب رسانه و اعضا شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان تقدیر شد.

منبع: مهر

انتها خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.