رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری پزشک قلابی به علت فروش محصولات تقلبی رویش مو در اردبیل خبر داد.

بازداشت پزشک قلابی در اردبیل/ گردش مالی ۴ میلیارد تومانی فقط در یک سال

به گزارش قدس آنلاین، علی قهرمان طالع اظهار کرد: تیم رصد پلیس فتای استان طی پایش فضای مجازی، با صفحه اینستاگرامی برخورد کردند که گردانندگان آن اقدام به تبلیغ و فروش شبکه‌ای دارو با عنوان محلول رویش مو با مارک خارجی می‌کردند که موضوع به دلیل سلامت هموطنان در دستور کار ویژه افسران سایبری قرار گرفت.

جذب بازاریاب برای فرش محصول تقلبی

وی افزود: کاراگاهان سایبری بلافاصله با جمع‌آوری مستندات لازم و انجام شیوه‌های فنی و پلیسی متوجه شدند که گرداننده این شبکه اقدام به تشکیل باند گسترده فروش محلول مزبور کرده و با انتشار آگهی گسترده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی و معرفی خود به‌عنوان «پزشک» اقدام به جذب بازاریاب نموده و با آموزش بازاریابان در پیامرسان خارجی، اقدام به فروش و ارسال محلول به خریداران می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل تشریح کرد: تیم عملیاتی پلیس فتا متهمان اصلی پرونده را که دو نفر آقا و یک نفر خانم بودند را شناسایی، بازداشت و به پلیس فتا انتقال دادند.

گردش مالی ۴ میلیارد تومانی فقط در یک سال

وی ادامه داد: متهم اصلی معروف به «دکتر» به اتهام وارده مبنی بر جعل محلول رویش مو، داشتن گردش مالی بیش از ۴ میلیارد تومان طی یک سال از این طریق و همچنین در اختیار داشتن ۵۸ صفحه و ۲ کانال در فضای مجازی با بیش از یک هزار و ۲۰۰ پست، اعتراف کرد و سرانجام، پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

قهرمان طالع تصریح کرد: هموطنان توجه داشته باشند که مجرمین سایبری با استفاده از ظروف و مارک و مواد ناسالم، اقدام به بسته‌بندی محصولات آرایشی، بهداشتی و گاها پزشکی کرده و ضمن حراج آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خارجی و داخلی، جان آن‌ها را به خطر می‌اندازند که باید در این خصوص هوشیار بوده و جهت تهیه مواد مورد نیاز خود حتما به داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها مجاز مراجعه نمایند.

وی گفت: کاربران می‌توانند برای ارائه گزارش‌های خود در خصوص این گونه صفحات و کانال‌های غیرمجاز از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در ارتباط باشند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.