عضو کمیته مراقبت و درمان ستاد اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی سامانه پیگیری درمان یا "فالو آپ" بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از روز دوشنبه در مشهد خبر داد.

سامانه پیگیری درمان کرونا در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر امیر رضا صالح مقدم  افزود: این سامانه از امروز در بیمارستان شریعتی مشهد به صورت آزمایشی اجرایی شد و از ابتدای مهر ماه در تمامی بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا در خواهد آمد. 
وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده پیگیری درمان بیماران پس از ترخیص، باعث اطمینان از تداوم مراقبت، ارتقای خود مراقبتی در بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن، کاهش عوارض بیماری و درمانهای مرتبط، پیشگیری از موارد بستری مجدد، افزایش رضایتمندی بیماران، کاهش هزینه های نظام سلامت و جلوگیری از مراجعات غیر ضروری به اورژانس بیمارستانی می شود.
عضو کمیته مراقبت و درمان ستاد اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: "طرح پرستار پیگیر" از تیر ماه سال گذشته پس از ابلاغ دستورالعمل مربوطه توسط معاونت پرستاری وزات بهداشت، برای پیگیری بیماران مبتلا به شایع ترین بیماریهای مزمن و غیرواگیر که بیشترین اشغال تختهای بیمارستانی را به خود اختصاص داده اند در بیمارستانهای منتخب دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، شیراز و بیرجند به صورت آزمایشی اجرا شده است.
صالح مقدم ادامه داد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت پرسشنامه فالو آپ بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را تهیه و سپس سامانه فالو آپ این بیماران را راه‌اندازی کرد.
به گفته وی، این طرح توسط پرستار پیگیر مقیم در کلینیک پرستاری آموزش سلامت هر بیمارستان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.