نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با شهردار جدید مشهد گفت: مردم بیشترین سطح تعامل را با شهرداری و بیشتر از هر سازمان و اداره‌ای به شهرداری رفت و آمد دارند، شما به‌عنوان مدیران این شهر تا می‌توانید باید با مردم مدارا کنید.

 توصیه آیت الله علم‌الهدی به شهردار جدید مشهد؛ با مردم مدارا کنید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید عبدالله ارجائی، شهردار جدید مشهد، ضمن تبریک به وی برای توفیق خدمت به زائران و مجاوران علی بن موسی‌الرضا(ع)، اظهار کرد: پذیرفتن مسئولیت در این شهر با پذیرش مسئولیت در هر نقطه دیگری متفاوت است زیرا ولی نعمت ما در اینجا، امام هشتم(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با مغتنم دانستن خدمت در مشهد، ادامه داد: اداره شهر مشهد، گذران و مدیریت یک شهر معمولی برای مردم آن شهر نیست، این شهر سالانه پذیرای میلیون‌ها نفر زائر از سراسر کشور و جهان است که این یعنی مدیریت شما در این شهر باید مدیریتی برای چندین میلیون نفر زائر و مجاور باشد.

وی با تأکید بر لزوم مردم‌داری در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: مردم بیشترین سطح تعامل را با شهرداری و بیشتر از هر سازمان و اداره‌ای به شهرداری رفت و آمد دارند، شما به‌عنوان مدیران این شهر تا می‌توانید باید با مردم مدارا کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اهمیت برخورد جدی با فساد در شهر و مدیریت شهری، متذکر شد: شیب خدمت به سمت حاشیه شهر باید تند باشد، در دوره‌های گذشته اقداماتی در این جهت انجام شده که باید با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه به اقشار مستضعف و محروم جامعه توجه داشته باشید، گفت: خدمات عمرانی در حاشیه شهر اهمیت بسیاری دارد که باید این اقدامات در اولویت قرار گیرد.

وی به موضوع فرهنگ نیز اشاره و بیان کرد: توجه به مباحث فرهنگی در شهر مشهد بسیار مهم است، شهر متعلق به وجود مقدس امام هشتم (ع) است و محوریت فعالیت‌های فرهنگی نیز باید امام رضا (ع) باشد.

مشهد مقدس است و باید مقدس بماند

سید عبدالله ارجائی شیرازی که از دو روز پیش و با صدور حکم از سوی وزارت کشور، رسمأ به‌عنوان شهردار مشهد کار خود را آغاز کرده است، در ابتدای این دیدار با بیان این‌که مشهد مقدس است و باید مقدس بماند، اظهار کرد: در برنامه مدیریت شهری جدید، ۱۸ چرخش تحول آفرین و ۱۹ گزاره چشم‌اندازی برای مدیریت چهار سال آینده شهر مشهد طراحی شده در ۶ محور تقسیم‌بندی شده است.

 شهردار جدید مشهد با بیان این‌که اولین و مهم‌ترین محور مدیریت شهر، هویت شهر مشهد است، ادامه داد: معتقدیم مشهد مقدس است زیرا متعلق به امام معصوم (علیه‌السلام) است و باید مقدس بماند.

شهردار مشهد مقدس با بیان این‌که هنر مدیریت شهری و اولویت کار فرهنگی در دوره جدید، تصری صفات امام (ع) به همه شهر است، خاطرنشان کرد: حضرت علی بن موسی‌الرضا امام «مهربانی و رأفت» و امام «علم و دانش» هستند، راهبرد ما در این زمینه، «جهانشهر مهربانی و رفتار مهربانانه مبتنی بر رضای الهی» خواهد بود.

وی اضافه کرد: تمام کسانی که در شهر زندگی می‌کنند باید رابطه معناداری با امام معصوم داشته باشند، معتقدیم افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند، یا زائر، یا مجاور و یا خادم هستند که در این راستا، الگوی سبک زندگی «خادم – زائر – مجاور» اولویت مدیریت شهری در موضوع فرهنگی است.

حرکت به سمت ایجاد توازن در توسعه شهری

ارجائی با بیان این‌که شهر باید «خانواده محور»، «امن»، «آرامش‌بخش» و «نشاط آفرین» باشد، اظهار کرد: در حوزه کالبدی، شهر باید مهربان، خوانا، زیبا و روح افزا باشد به این معنا که قابل زیست و تعامل با تمامی حاضرین در شهر چه اقشار خاص از جمله توان‌خواهان، معلولین عزیز و جانبازان بزرگوار و چه افراد کهنسال و کودکان باشد.

شهردار مشهد با اشاره به اهمیت زیبایی بصری شهر برای شهروندان و تشکیل سازمان زیباسازی در مشهد، گفت: تمام نقاط شهر باید زیست‌پذیر و متوازن باشد و این فاصله طبقاتی که از نظر کالبدی در شهر وجود دارد، باید از بین برود که اگر چند سالی شیب خدمت را به سمت حاشیه شهر بیشتر کنیم، قادریم از این افتراق موجود به سمت یک توازن حرکت کنیم.

مشهد یک «جهانشهر» است

شهردار جدید مشهد، این شهر را یک «جهانشهر» توصیف و بیان کرد: مشهد دارای پارامترها و پتانسیل‌های جهانشهری است، اشتباه است که مشهد را یک «کلانشهر» فرض می‌کنیم زیرا کلانشهر یک مفهوم ملی است؛ معتقدیم دیپلماسی شهری مشهد باید در حد اعلا اجرا شود.

وی افزود: معتقدیم مشهد می‌تواند ایفاگر نقشی شریانی در گلوگاه‌های منطقه باشد که برای این موضوع چه در عرصه اقتصادی، چه فرهنگی و چه عرصه تاریخی، برنامه‌ای مفصل داریم.

ارجائی با بیان این‌که به دنبال درآمدهای پایدار و حلال برای شهر هستیم، خاطرنشان کرد: مشهد باید اعتمادآفرین و برای سرمایه‌گذاران، بهشت سرمایه‌گذاری باشد که بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را ظرف سه ماه آینده به صورت کاملأ شفاف ارائه خواهیم کرد.

شهردار جدید مشهد، تاب‌آوری، پاکیزگی وسازگاری با زیست بوم را موضعات اصلی در محیط زیست شهری بیان کرد و ادامه داد: در مدیریت و سبک مدیریت داخلی شهرداری، آینده‌نگری جزو لاینفک مدیریت جدید خواهد بود؛ مشهد را برای ۲۰ سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد و به آن عمل می‌کنیم.

شهردار جدید مشهد با بیان این‌که این دوره مقوم مدیریت هماهنگ شهری خواهد بود، گفت: مدیریت جدید شهری، گفتمانی، مردمی، علمی، هوشمند، قانون‌مدرا، فسادستیز و جهادی خواهد بود که پس از چهار سال باید ویژگی «مدیریت عالمانه و جهادی» از این مدیریت شهری باقی مانده باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.