نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت شان نمایندگان و مجلس گفت: میثاق ما با وزرا اصل (۳) قانون اساسی است که عدالت یکی از اصلی‌ترین آنها است که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

 میثاق ما با وزرا اصل سوم قانون اساسی است

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالحسین روح الامینی» در جلسه علنی امروز مجلس  شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیات رییسه با اشاره به تیتر یکی از مطبوعات در مورد مجلس گفت: در یکی از مطبوعات نوشته که مجلس از ۵۰۰ روز فعالیت‌اش، تنها ۶ روز حد نصاب داشته است، این حرف توهین به مجلس است.

نماینده تهران با اشاره به معرفی برخی نمایندگان به عنوان وزیر پیشنهادی گفت: در بحث رای اعتماد به هیات دولت، مجلس اختیار داشته که رای بدهد یا ندهد و اگر نماینده‌ای به عنوان وزیر معرفی شده و رای بیاورد، می‌تواند به دولت برود، اما اگر کسانی بنا به هر دلیلی برای معاونت رئیس جمهور، استانداری یا مسوولیت‌های دیگر بخواهند از مجلس بروند، این خلاف شان مجلس است و نباید مجلس را برای جایگاه‌های دیگر پله کرد.

روح الامینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید دارند؛ برای یک جایی مثل وزارت، ضرورت پیش می‌آید، اما برای بقیه جاها شان مجلس را حفظ کنید.

وی افزود: میثاق ما با وزرا بر اساس بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی است که موضوعاتی مانند رفع تبعیض و گسترش عدالت را مطرح کرده و بحث عدالت را رهبر انقلاب نیز مورد تاکید قرار دادند که کارهای وزرا باید پیوسته عدالت داشته باشد. وزرا پیوست‌های اصل سوم قانون اساسی را برای برنامه‌هایشان آماده کنند و کم کم به مجلس ارائه کنند.

«محمدباقر قالیباف» در پاسخ به  اخطار نماینده تهران گفت: مجلس ۲۹۰ نفر عضو دارد؛ حالا ۳ یا ۴ نفر بنا به اولویت و با تشخیص مجلس رفته‌اند و قرار نیست هر کسی هر حرف غیرمنطقی زد ما جواب بدهیم.

رییس مجلس تصریح کرد: اگر قرار است کسی برود، مواد ۹۰ و ۹۱ آیین نامه داخلی مجلس با صراحت گفته است که درخواست نماینده مستعفی باید مشخص باشد و نهایتا مجلس در این خصوص تشخیص می‌دهد و تصمیم می‌گیرد. مجلس خودش می‌داند که چطور با خرد جمعی تصمیم بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.