کرونا در مازندران همچنان جولان می‌دهد و با رعایت ۶۳ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به نظر می‌رسد مردم این استان، همچنان باید با این ویروس، دست و پنجه نرم‌ کنند.

ثبات شیوع کرونا در مازندران/ ۱۱۶۶ نفر بستری هستند

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۱۵۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: ۸۷۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۰۶ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، بر اساس روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۹۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ بیمار جدید بستری و ۴۶ بیمار هم ترخیص شدند. ۴۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 هرچند تعداد بستری‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در مازندران به ۱۱۶۶ بیمار رسیده است اما سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رعایت ۶۳ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در در این استان خبر داد و گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برای مهار شیوع کرونا ویروس به هیچ عنوان خوب و مطلوب نیست.

وی معتقد است،  برای کاهش آمار مرگ و میر و همچنین میزان ابتلا ناشی از شیوع کرونا ویروس میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران باید حداقل به ۹۰ درصد برسد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.