مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال براساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارتخانه، ۲۷ میلیارد ریال برای فعالیت های سینمایی استان اختصاص یافت.

۲۷ میلیارد ریال برای فعالیت‌های سینمایی خراسان شمالی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسین فرخنده اظهار داشت: این تفاهم نامه با هدف تحقق اهداف توسعه فرهنگی در حوزه صنعت تصویر و سینما و بهره گیری از قابلیت ها، امکانات و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی استان برای توسعه و رونق فعالیت های سینمایی و سمعی و بصری با نگاه ملی و برقراری و گسترش همکاری و هم افزایی، بین سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی منعقد شد.

وی سهم سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ۲۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و سهم استان در اجرای این تفاهم نامه را یک میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال ذکر کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع تفاهم‌نامه در ۱۶ بند حمایتی آمده است، گفت: حمایت از تولید  هفت فیلم کوتاه و سه فیلم مستند، اکران فیلم های هنری و تجربی در استان، اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما به صورت سینما سیار، برگزاری کارگاه های آموزشی استاد محور ویژه فیلم سازان، برگزاری هفته فیلم و عکس، عرضه فیلم در سینما تک و پاتوق فیلم استان، از جمله موضوعات تفاهم نامه به شمار می رود.

فرخنده، همچنین برگزاری جشنواره ملی فیلم و عکس روستا و عشایر، برگزاری گردهمایی و تجلیل از فیلم سازان بجنورد(روز ملی سینما)، ساخت و تجهیز سینماهای جدید(تجهیز سینمای طلای سفید و هماگ مهر) و احداث پردیس سینمای امید در شیروان از دیگر موضوعات تفاهم نامه است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.  

در سال گذشته،  ۱۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال برای انجام فعالیت سینمایی، سمعی و بصری به استان خراسان شمالی اعتبار اختصاص داده شده بود.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری  دارای ۹ سالن سینما  با ۲ هزار ۲۷۴ صندلی و ۱۲ سالن نمایش دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.