مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگل‌های کوه "نیر" شهرستان بویراحمد خبر داد.

افزایش شدت آتش سوزی جنگل‌های کوه "نیر"

به گزارش قدس آنلاین، "غلامحسین حکمتیان اصل" افزود: این آتش سوزی از ساعت ۲۰ سه شنبه شب در جنگل‌های کوه نیر بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد اغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: نیروهای بخش لوداب و مردمی و دهیاران و شوراهای منطقه از همان ساعات اولیه به محل اعزام و اقدام و تلاش برای مهار آتش کردند اما همچنان آتش سوزی ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دو اکیپ از نیروهای شهرستان بویراحمد و ۵ اکیپ از نیروهای اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد جهت کمک به اطفای حریق به منطقه اعزام شده است.

حکمتیان اصل تصریح کرد: درخواست بالگرد کرده ایم و هم اکنون در حال اعزام نیرو با بالگرد به محل آتش سوزی هستیم.

وی در خصوص علت آتش سوزی ادامه داد: طبق شواهد و برخی گزارشات علت آتش سوزی عامل انسانی و عمدی است چراکه طبق گفته شاهدان دیده شده که یک نفر در تاریکی شب در حال اتش زدن نقطه به نقطه جنگل‌هاست.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان خسارات وارده هنوز مشخص نیست.

آتش تحت کنترل است

همچنین "محمد محمدی"، مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آتش سوزی از حدود ساعت ۲۰ شب گذشته شروع شد که بلافاصله پس از اطلاع نیروهای بخش لوداب، نیروهای مردمی، دهیاران و شوراها، نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش تحت کنترل است، افزود: درخواست بالگرد برای کمک به اطفای حریق داده ایم که از سوی وزارت دفاع یک فروند بالگرد از استان خوزستان به استان کهگیلویه  بویراحمد اعزام و در فرودگاه یاسوج مستقر شده است.

محمدی در خصوص علت و میزان وارده آتش سوزی اظهارکرد: علت آتش سوزی عوامل انسانی است و در دست بررسی می باشد و میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است که ۲۳ مورد از این آتش سوزی ها بزرگ و دارای اهمیت بیشتر بوده اند. میزان خسارات ریالی وارده ناشی از این تعداد آتش سوزی ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

شدت آتش سوزی بیشتر شد

همچنین" مجید احمدی"، فرماندار شهرستان بویراحمد در این زمینه با بیان اینکه در حال عزیمت به منطقه دچار آتش سوزی هستم، گفت: آتش سوزی تقریبا مکنترل شده بود اما گزارش رسیده که شدت آتش سوزی بیشتر شده است.

وی افزود: منطقه دچار آتش سوزی شده در ارتفاعات کوه "نیر" کوهستانی و سخت گذر است، شاهد وزش باد در منطقه هم هستیم و به همین دلیل، دسترسی به محل آتش سوزی سخت است که این مساله مهار و کنترل آتش را با کُندی مواجه کرده است.

احمدی اظهارکرد:  نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، نیروهای مردمی، دهیاران و شوراهای منطقه در حال تلاش برای کنترل و مهار آتش سوزی هستند اما همچنان آتش سوزی ادامه دارد.

فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: خوشبختانه طی سال جاری با تدابیر اندیشیده شده و استفاده از دیدبانان محلی و حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی در صحنه میزان آتش سوزی جنگل‌ها در شهرستان بویراحمد ۹۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.