تیم ملی فوتسال کشورمان فردا باید در بازی دوم خود در جام جهانی به مصاف آمریکا برود.نبرد آمریکا و ایران در همه رشته‌های ورزشی همیشه حساس بوده و فردا در حالی که ایران برای صعود و آمریکا برای ماندن در مسابقات نیاز به پیروزی دارند حساسیت بازی پررنگ تر از قبل می‌شود.

کمین برای تحقیر یانکی‌ها

آنچه مشخص است اینکه سابقه و افتخارات تیم ملی ما که در دوره قبل سوم جام جهانی شده است، اصلاً قابل مقایسه با فوتسال بی‌مایه آمریکا نیست. یانکی ها بعد از چند دوره غیبت به این مسابقات بازگشتند و اکنون تنها به دنبال حضور آبرومندانه در این رقابت ها هستند. آمریکا برای دوره بعدی جام جهانی در خواست میزبانی داده و نتایج این تیم در این رقابت‌ها می‌تواند تأثیر مستقیمی در اخذ این امتیاز داشته باشد.

طعنه آمیز اینکه در همین حال آرژانتین که در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا به قهرمانی رسیده و به دنبال تکرار این عنوان در لیتوانی است، در نخستین مسابقه‌اش توانست فوق‌العاده ظاهر شود و شکست سنگین ۱۱ بر صفر را به آمریکا تحمیل کند.این نتیجه نشان می‌دهد مردان کشورمان می‌توانند با یک بازی حساب شده آمریکا را تحقیر کنند و با نتیجه پرگل تفاضل گل خود را هم بهبود ببخشند. مردان ناظم‌الشریعه در اولین بازی خود مقابل صربستان به سختی و با نتیجه ۳ بر۲ پیروز شدند که برای این پیروزی فشار زیادی به بازیکنان آمد. تیم ملی آرژانتین در هفته دوم باید مقابل صربستان قرار بگیرد پس تقابل سوم گروه F بین ایران و آرژانتین برای تعیین صدرنشین بدون شک جذاب‌ترین مسابقه دور گروهی خواهد بود.

نقشه‌های فرمانده

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا پیروزی ۳ بر ۲ برای او راضی‌کننده است یا خیر، اظهار کرد: «۱۰۰ درصد. دیدار بسیار دشواری داشتیم و پس از این مسابقه، تمرکز ما روی دیدار با آمریکا خواهد بود. پس از بازی با صربستان هم مسابقه آمریکا مقابل آرژانتین را از نزدیک تماشا کردیم».ناظم الشریعه در مورد شرایط بازی با آمریکا گفت:«ما توجهی به نتیجه بدست آمده در بازی آمریکا و آرژانتین نداریم و می‌دانیم که شرایط آمریکا مقابل ما متفاوت با این بازی است و آن‌ها با انگیزه مضاعفی به تقابل با ما  می‌آیند».

وی در مورد بازی با آلبی سلسته هم گفت: «از همان روز قرعه کشی همه منتظر بازی ما با آرژانتین بودند و این بازی به نوعی فینال زودرس خواهد بود. امیدوارم بازیکنانم مقابل این تیم آماده تر و کم اشتباه‌تر ظاهر شوند تا بتوانیم به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شویم».

گفتنی است ایران به جز دوره اول که در سال ۱۹۸۹ برگزار شد و در مسابقات حضور نداشت در سایر دوره‌ها حاضر بوده است. در هفت حضور قبلی چهار بار از گروه خود صعود کردیم و سه بار از رسیدن به دور دوم بازمانده‌ایم.

یک بار به عنوان تیم نخست مجوز مرحله بعدی را گرفته‌ایم، دو بار در قامت تیم دوم و یک مرتبه هم در جایگاه تیم سوم شاهد این ماجرا بوده‌ایم. چهارمی در جام ۹۲ و سومی در جام ۲۰۱۶ بهترین عناوین تیم ملی فوتسال در جام جهانی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.