دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با تداوم روند کاهشی ابتلا هم اینک شمار بستری‌شدگان کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی به کمتر از هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

بستری‌های کرونایی خراسان رضوی به کمتر از هزار و ۸۰۰ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: این در حالی است که در اوج موج پنجم کرونا، شمار بستری‌شدگان کرونایی در استان خراسان رضوی به حدود چهار هزار نفر نیز رسیده بود و این تعداد جدا از بیمارانی بود که در قالب بستری موقت داروی "رمدسیویر" دریافت می‌کردند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون هزار و ۳۲۰ نفر از بستری‌شدگان کرونای استان در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر شهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر استان را نیز زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۶۰ نفر از بیماران بستری کرونایی خراسان رضوی بدحال هستند که در بخش های مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شمار بستری روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان های استان نیز به ۳۴۰ مورد کاهش یافته است که در موج پنجم این عدد تا مرز ۹۰۰ بیمار نیز رسیده بود.

دکتر رحیمی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در کنار پوشش فراگیر واکسیناسیون برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید کرد.

۸۰  درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۲ نفر دیگر در کشور بر اثر کرونا جان باختند و شمار تلفات از ابتدای شیوع این ویروس در کشور (اسفند ۹۸) تا امروز به ۱۱۵ و ۶۱۹ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۹ هزار و ۷۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

تاکنون چهار میلیون و ۶۵۴ هزار و ۵۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.