حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه تشکیل شبکه‌ای منسجم برای مساجد از ابتدای دهه ۷۰ در دستور کار مسئولان قرار گرفت، گفت: ساختارهای مربوط به حوزه مساجد باید به طور جدی به‌روز شوند و حتی الامکان از ظرفیت جوانان استفاده حداکثری شود.

ساختارهای مربوط به مساجد باید به‌روز شوند/شبکه‌سازی مساجد از دهه ۷۰ در دستور کار مسئولان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین «سید هاشم حمیدی» با بیان اینکه در مورد اهمیت مساجد هرچه سخن بگوییم کم گفته ایم، اظهار کرد: در حالی که در مورد اهمیت مساجد زیاد سخن گفته ایم اما برای آن کم کار شده و این یکی از نقاط ضعف حوزه فرهنگ در کشور است.

 

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت افزود: همه امیدواریم آیت الله سید ابراهیم رییسی و دولت سیزدهم ضمن سخن گفتن درباره مسجد در عمل نیز برای مساجد اهمیت بدهند. خیلی از موانع از سر راه مسجدی ها و مساجد برداشته شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ می دانستیم که برای موفقیت نظام و کشور باید مساجد را محور قرار دهیم، گفت: اتفاقاتی که در سال های اولیه انقلاب و همچنین دهه ۶۰ اتفاق افتاد، مانع از آن شد که توجه عملی به مساجد صورت گیرد، به همین دلیل پروژه ساماندهی مساجد به ابتدای دهه ۷۰ منتقل شد.

 

حمیدی ادامه داد: در سال های اولیه دهه ۷۰ ابتدا تصمیم گرفته شد که هر استانی مرکزی برای رسیدگی به امور مساجد داشته باشد و بهتر است در شهرستان ها نمایندگان ولی فقیه بر فعالیت این مرکز نظارت کامل داشته باشند. الحمدالله این کار در دهه ۷۰ به سرعت انجام گرفت اما باید پذیرفت که سرعت تحولات و پیشرفت در عصر حاضر به اندازه ای زیاد است که سازمان ها و نهادها نیز باید مرتبا به‌روز شوند.

 

وی اضافه کرد: ساختارهای مربوط به حوزه مساجد باید به طور جدی به روز شوند و حتی الامکان استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان صورت گیرد. این درست دقیقا همان کاری است که از چند سال پیش در ساختار روحانیت مبارز شکل گرفت و جامعه روحانیت مبارز جای خود را به جامعه روحانیت مبارز ایران داد.

 

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: جوان گرایی در حوزه مساجد همچون جوان گرایی در سایر حوزه ها از مطالبات مقام معظم رهبری است؛ بنابراین این موضوع هم از سوی مسئولان فرهنگی، مسجدی و حوزوی کشور و هم از سوی ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد جدی مورد پیگیری قرار گیرد. ما هیچ راهی نداریم جز آنکه در تمام ساختارهای مدیریتی کشور از جمله در حوزه مساجد مسئولیت ها را به جوانان منتقل کنیم البته که باید با تجربه ترها و بزرگ ترها در امور نظارت داشته باشند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.