فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و کارمندان از برگزاری بیش از چهار هزار برنامه توسط بسیج ادارات در هفته دفاع مقدس خبر داد.

بیش از ۴ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ وحید تیموری در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: سازمان بسیج ادارات سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ به مناسبت هفته دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت ادارات و دستگاه های دولتی در سطح سازمان بسیج ادارات، مراکز بسیج وزارتخانه ها، حوزه های مقاومت بسیج و پایگاه های مقاومت بسیج ادارات با برنامه ریزی های منسجم آماده برگزاری و برپایی بیش از چهار هزار برنامه برگزار خواهد کرد.

فرمانده بسیج وزارتخانه ها و کارمندان ادامه داد: این برنامه‌ها علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و سایر عرصه‌های دیگر در ۴۲ سال گذشته، می‌تواند در جهت حل مشکلات و رفع موانع مفید و موثر واقع شود.

 وی با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات گام اول انقلاب برای تحقق گام دوم اظهار کرد: توجه به احیای فرهنگ دفاع مقدس در گام دوم انقلاب برای غلبه بر مشکلات امری بدیهی و ضروری است چرا که تمام پیشرفت‌ها و پیروزی‌هایی که انقلاب اسلامی امروز به دست آورده است، حاصل مجاهدت‌ و از خود گذشتگی شهدا، جانبازان، آزادگان و آحاد مردم در دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ تیموری با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: غفلت در این امر مهم حتما تبعات نامیمونی را به همراه خواهد داشت و امیدواریم همه با اهتمام به این امر مهم نسبت به اشاعه فرهنگ دفاع مقدس اقدام کنند.

وی فضاسازی محیطی در سطح ادارات و مراکز دولتی و محیط‌های همجوار، برپایی نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس در میدان راه آهن جمهوری اسلامی ایران همراه با ویژه برنامه‌های اربعین حسینی را از برنامه های محوری بسیج ادارات عنوان کرد و گفت: علاوه براین همایش بزرگ ائمه جماعات در ادارات و مراکز دولتی با هدف تبیین نقش روحانیون در دفاع مقدس و تبیین نقش امروز روحانیون و ائمه جماعات در سطح ادارات در راستای تحقق دولت اسلامی جهت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی با آرزوی ظهور حضرت حجت (عج) برگزار می‌شود.

سرهنگ تیموری برپایی نمایشگاه‌های مختلف در نقاط مختلف شهر تهران و ادارات، تهیه و تولید محتوا و انتشار در بستر فضای مجازی برای مخاطبین این عرصه، برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت حوزه‌ای و پایگاه محوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح ادارات، برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت را از دیگر برنامه های بسیج ادارات در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی ادامه داد: دیدار بسیجیان از باغ موزه دفاع مقدس و بهره مندی از فضای این محیط، غبار روبی گلزار شهدای ۸ سال دفاع مقدس، تجلیل از خانواده معظم شهدا در سطح مراسمات برگزار شده ادارات، افتتاح و راه اندازی پایگاه‌های بسیج اداری، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با موضوعات دفاع مقدس و آثار شهدا، تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه در سطح ادارات برای جامعه هدف نیازمند، برپایی میزهای خدمت در سطح ادارات برای جامعه مخاطب و مردم، برگزاری کوهپیمایی بسیجیان در ارتفاعات شمال تهران و برگزاری و اجرای سرودهای خیابانی توسط گروه‌های سرود نوجوان هم از دیگر برنامه های بسیج ادارات در این هفته است.

فرمانده بسیج وزارتخانه ها و کارمندان خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی بسیج ادارات در تهران بیش از هزار رده بسیج اداری همزمان در هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی را جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به اجرا در خواهند آورد که امیدواریم مورد رضایت جامعه مخاطب کارمندان و مردم شریف تهران قرار گیرد.

وی به نقش بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی و دولتی تهران در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در قالب طرح شهید سلیمانی بیش از ۸۵ درصد جامعه مخاطب در سطح ادارات تهران را واکسینه کردیم که در برخی از مراکز واکسیناسیون که با ظرفیت بسیج و ادارات راه اندازی شده، دز دوم یا مرحله دوم واکسیناسیون شروع شده است.

 سرهنگ تیموری ابراز امیدواری کرد هر چه سریع تر شرایط پایدار به ادارات تهران برگشته و کارکنان و کارمندان بتوانند با خیال راحت به ارائه خدمت بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.