نشست هم‌اندیشی ذاکران و شاعران اهل بیت(ع) و مراسم رونمایی از بسته محتوایی شعر و سبک ویژه ایام پایانی ماه صفر، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی ذاکران و شاعران اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که عصر امروز ۲۶ شهریور ماه در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، آیت الله ابوالحسن مهدوی؛ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محتوای مطالب و ظاهر و سبک اشعار به عنوان دو عنصر ماندگاری شعر گفت: گاهی مواقع محتوا و معارف یک شعر خوب است اما ظاهر و وزن مناسبی ندارد و گاهی زبان شعر ساده و دل‌نشین است و علاوه بر ذوق شعری، امداد الهی نیز به کمک شاعر می‌آید که لازمه آن درک بالا و نور ایمان است.

وی افزود: به تعبیر قرآن کریم، کسی که ایمان، تقوا و عمل صالح دارد بهترین فرد روی زمین است و اهل آسمان و زمین او را دوست می‌دارند. شاعر نیز می‌تواند به شرط ایمان و عمل صالح، خود را به این درجه برساند و لطف و کرامت ائمه اطهار(ع) را دریافت کند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: شاعران باید پاداش شعر و هنر خود را از خداوند متعال بخواهند همانگونه که اهل بیت(ع) با خداوند معامله می‌کردند و به فکر خشنودی خداوند بودند.

رونمایی از بسته محتوایی شعر و سبک

در ادامه این مراسم با حضور آیت الله مهدوی، جعفر ماهرخسار و علی خوش چهره از پیرغلامان و مداحان اهل بیت(ع) بسته محتوایی شعر وسبک، ویژه ماه صفر رونمایی شد.

سپس علیرضا خاکساری از شاعران آیینی ضمن ارائه گزارشی از نحوه تدوین بسته محتوایی شعر و سبک گفت: این بسته شامل ٢٨٩ صفحه و ١٩٢ اثر با موضوعات اربعین، شهادت پیامبر(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و هفته دفاع مقدس ارائه شده است.

وی ادامه داد: تلاش شده در این مجموعه از قالب‌های شعری همچون غزل، ترجیع بند، رباعی و تصنیف از همه شعرای بومی و غیر بومی و از همه سلایق استفاده شود.

خاکساری تصریح کرد: معیارهای تهیه این بسته محتوایی استفاده از اشعار خاص، بدون انحصار به زمان مشخص، ارتباط با شعرای نخبه، تلفیق برخی از اشعار بزرگان با حفظ وحدت موضوع، ظرائف مرثیه، تبیین سبک و سیره ائمه اطهار(ع)، تعمیق فرهنگ زیارت و گسترش آن، توجه به منویات مقام معظم رهبری با کلیدواژه دعاست.

پایان بخش این مراسم نیز ذکر مصیبت و نوحه سرائی توسط محمد عطاپور از ذاکران اهل بیت(ع) بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.