۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
کد خبر: 771019

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران از تصمیم خود مبنی بر بازگشت به فوتبال باشگاهی هلند دفاع کرد و گفت: اگر به گذشته برگردم باز هم چنین تصمیمی را تکرار می کنم.

جهانبخش: از بازگشت به هلند پشیمان نیستم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جهانبخش در گفتگو با شبکه فاکس اسپورت آسیا درباره دلایل بازگشت به فوتبال باشگاهی هلند افزود: تصمیمات و اتفاقاتی رقم خورد که باعث شد من از انگلیس به فوتبال هلند و تیم فوتبال فاینورد برگردم. بین پیشنهاداتی که داشتم شانس فاینورد را پیدا کردم تا به یکی از بهترین پیشنهاداتم پاسخ دهم.

او که بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال ایران را در دو دیدار ابتدایی گروه A انتخابی نهایی جام جهانی بر بازو بسته بود ادامه داد: فاینورد یکی از بهترین تیم های باشگاهی هلند است. سابقه حضورم در فوتبال هلند و شناخت اولیه ای که از این تیم داشتم کمک کرد تا با آگاهی در مورد آن تصمیم بگیرم. مربی جدید این تیم زمانی که من به هلند آمده ام و برای نایمخن بازی کرده ام شناخت خوبی از من داشت و در کنار دلایل دیگر باعث شد تا این تصمیم را بگیرم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدگاهش در انتخاب فاینورد تصریح کرد: قبل از اینکه پیراهن تیم را بر تن کنم نمی دانستم جو استادیوم فاینورد این قدر فوق العاده است. این باشگاه یکی از بهترین تماشاگران را دارد. حضور در هلند مثل حضور در خانه ام است. دوستان خیلی خوبی دارم و با توجه به شناختی که از قبل پیدا داشتم به یکی از تیم های بزرگ هلند آمده ام.

جهانبخش درباره اینکه در برایتون انگلیس نیز لحظات رویایی داشته است اما تصمیم به بازگشت اردویسه هلند گرفت، گفت: در تابستان نیاز داشتم تصمیم جدی بگیرم و در تیمی بازی کنم که حرکت رو به جلو داشته باشم. فاینورد یکی از تیم های بزرگ دنیاست. فکر می کنم می توانیم نتایج خوبی بگیریم. همه چیز در فاینورد در سطح عالی قرار دارد.

وی ادامه داد: وقتی تابستان تصمیم گرفتم به هلند برگردم خیلی ها در مورد این موضوع از من سوال پرسیدند. من با مدیربرنامه، خانواده و دوستانم مشورت کردم و خواستم بهترین تصمیم را بگیرم. به لحاظ اینکه قبلا در هلند بودم فاینورد را انتخاب کردم.

جهانبخش با اشاره به دوران حضور در برایتون انگلیس تصریح کرد: در دو سال گذشته لحظات فوق العاده ای را در برایتون تجربه کردم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا به گذشته بازگردد باز هم تصمیم به جدایی از برایتون و بازگشت به فوتبال هلند می گیرد؟ گفت: اگر باز هم به گذشته برگردم همین تصمیم را می گیرم. در هلند بازی کردم و در ۲۱ سالگی پیشنهاد برایتون را گرفتم. در ابتدای حضورم خیلی خوب تمرینات را شروع کردم اما فراز و نشیب داشت. برایتون تیم قدیمی است که در چند سال گذشته برای حضور در جمع تیم های برتر لیگ انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا تلاش می کند.

جهانبخش یادآور شد: من قبل از پیوستن به برایتون هم اخبار این تیم را دنبال می کردم. همیشه دوست داشتم در این باشگاه و در آن شهر باشم. این اتفاق هم افتاد و من با وجود ۲۱ سال سن، برایتون را تجربه کردم. هنوز هم عاشق این تیم هستم.

وی درباره تجربه حضور در لیگ برتر انگلیس گفت: حقیقت این است که فوتبال در باشگاه های این کشور متفاوت با جاهای دیگر است. من در سال اول حضورم فراز و نشیب زیادی داشتم. سرمربی تیم عوض شد و مربی جدید تفکرات فنی دیگری داشت. روزهای سختی را تجربه کردم اما هرگز تسلیم نشده و نمی شوم.

جهانبخش افزود: در هر بازی که فرصت حضور در میدان را داشتم تلاشم را می کردم اما من نتوانستم فوتبالم را در آنجا ادامه دهم و با باشگاه صحبت کردم تا تغییراتی را داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: باید بگویم در مجموع تاسفی برای من وجود ندارد چون آنجا کسب تجربه کرده ام. همیشه روی خودم فشار می آورم اما آن طور که می خواستم اوضاع در برایتون پیش نرفت. با این حال از لحاظ ذهنی قوی تر شدم.

جهانبخش در ادامه گفتگوی خود با فاکس اسپورت آسیا راجع به قدرت فاینورد و اینکه آیا این تیم به عنوان یکی از سه باشگاه برتر هلند می تواند قهرمان شود؟ گفت: خیلی زود است درباره کسب قهرمانی صحبت کنم. هواداران فاینورد لایق بهترین ها هستند.

او در پایان خاطرنشان کرد: به تیمی آمده ام که به قهرمانی فکر می کند. فشار تمرینات در فاینورد خیلی بالا و کیفیت تیم و بازیکنان عالی است. تلاش زیادی می کنیم تا علاوه بر لیگ هلند بتوانیم در لیگ کنفرانس فوتبال اروپا هم نتیجه بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.