۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 772215

هنوز استفاده از سیستم VAR در دیدار ایران و کره جنوبی مشخص نیست ولی این سیستم روز گذشته در ورزشگاه آزادی تست شد.

سیستم VAR در ورزشگاه آزادی تست شد

به گزارش قدس آنلاین، فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری جلسات و پیگیری‌های مختلف بالاخره سیستم کمک داور ویدیویی VAR را به ایران وارد کرد تا برای نخستین بار این سیستم در دیدار ایران و کره جنوبی از هفته چهارم انتخابی جام جهانی اجرا شود ولی هنوز مجوزهای لازم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا از جمله گروه VAR اعلام نشده است.

حسین شریفی، رییس دپارتمان روابط عمومی فدراسیون فوتبال ضمن تاکید این مطلب گفت: از زمان تشکیل کارگروه VAR تاکنون، بیش از ۸ جلسه، نشست‌های مختلف را برگزار کردیم تا بهترین تصمیم در خصوص ورود و استفاده از سیستم VAR به کشور گرفته شود. مذاکرات مختلفی با شرکت‌های مورد تایید فیفا صورت گرفت و در نهایت با یک شرکت به توافق رسیدیم که طبق ضوابط، شرکت مذکور تجهیزات سیستم VAR را وارد کشور کرد.

او با بیان این که روز گذشته (جمعه ۱۶ مهرماه) تجهیزات سیستم VAR مورد آزمایش و نصب قرار گرفت، گفت: روز جمعه تست‌های اولیه گرفته شد و اکنون منتظر اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم تا از این سیستم به صورت آفلاین یا آنلاین استفاده کنیم.

گفته می‌شود فدراسیون فوتبال سیستمی را تهیه کرده است که با کنفدراسیون فوتبال آسیا قرارداد ندارد و به همین دلیل ممکن است مجوزهای لازم برای این بازی صادر نشود اما این تجهیزات، مربوط به یکی از شرکت‌های پانزدگانه مورد تایید فیفا است و از طریق مذاکره با فدراسیون جهانی فوتبال این مسیر طی شده است.

در صورت صادر نشدن مجوز، این سیستم در حین برگزاری مسابقه روشن خواهد بود اما داور مسابقه اجازه استفاده از آن را نخواهد داشت و فقط به منظور آموزش دادن به داوران موردنظر فدراسیون فوتبال استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.