مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز طرح تسریع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله علیه کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

طرح تسریع واکسیناسیون دانش‌آموزان در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد احمدیان گفت: تعداد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴۶۰ هزار نفر می باشد که تاکنون ۱۶۰ هزار نفر آنان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.
وی افزود: واکسیناسیون دانش آموزان این استان در اجرای طرح ایمن سازی آنان از هفته های پیش در حال انجام است و از امروز طرح تسریع  واکسیناسیون آنان آغاز شده است.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طبق پیش‌بینی های انجام شده طی سه روز تمامی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله در مراکز تجمیعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مراکز تجمیعی آموزش و پرورش در تمامی شهرستانهای استان واکسینه خواهند شد.
وی واکسن تزریقی به دانش آموزان این گروه سنی را از نوع سینوفارم عنوان کرد که در ۲ دُز و به فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

تاکنون ۴۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۳۴ نفر در کشور دُز اول و ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۵۴ نفر نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده و مجموع افراد دریافت کننده واکسن در کشور به ۶۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۸ نفر رسیده است.

در حال حاضر هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون پنج میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.