رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در خصوص کرونا، هیچ گونه پیش بینی بیشتر از ۱۵ روز انجام نمی شود.

وضعیت کرونا فقط تا ۱۵ روز قابل پیش بینی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی گویا اظهار کرد: در مورد کرونا فقط می‌توان ۱۵ روز آینده را پیش بینی کرد و پس از آن هر لحظه ممکن است کرونا و شرایط کرونایی دستخوش تغییر شود.

وی ادامه داد: ویروس کرونا به راحتی و به این زودی ها زندگی ما را ترک نخواهد کرد و قطعاً مدت‌های طولانی و یا همه عمر با ما زندگی کند.

گویا تصریح کرد: اینکه با پیدا شدن واکسن، کرونا از بین خواهد رفت هم قابل تکیه و پیش بینی نیست زیرا هر گونه تغییر ژنتیکی بر روی کرونا ویروس می‌تواند واکسن‌ها را ناکار آمد نماید از سوی دیگر آنچه در خصوص ایمنی جمعی انتظار داریم هم معلوم نیست که امید بخش باشد به این خاطر باید در مورد این ویروس احتیاط بیشتری به خرج داد.

وی در خصوص اثر بخشی واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک به روی دانش آموزان، گفت: این دو واکسن اثر بخشی خوبی در سطح وسیع میلیونی نشان داده است ما نگران نیستیم که عارضه بیشتری نسبت به واکسن‌های کرونا به وجود بیاید بچه‌های مدارس باید واکسینه شوند.

گویا ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که بچه‌های خود را واکسینه کنند به چند دلیل اول اینکه کسی که واکسینه می‌شود احتمال ابتلاء خود شخص پایین می‌آید، دوم احتمال ابتلاء به بیماری کرونایی شدید را هم کم می‌کند، سوم اینکه احتمال از دست دادن جان فرد پایین می‌آید و در حد صفر می‌رسد، چهارم اینکه در یک کلاس درسی آن دسته از کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و می‌خواهند درس بخوانند چه گناهی کرده‌اند آنها نباید در کنار کسانی بنشینند که واکسینه نشده‌اند دیگر اینکه اگر دانش آموزان، در کلاس درس به کرونا مبتلا شود ممکن است ناقل این بیماری به خانه و سایر افراد خانواده باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.