«طهورا» تله فیلم ۹۰ دقیقه‌ای با ژانر مذهبی - اجتماعی است که توسط علی احمدی یکی از فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان مشهدی برای شبکه دو سیما ساخته شده است.

فیلم‌سازی در مشهد آسان نیست

از علاقه و تلاش تا ادامه راه او که علاقه‌مندی دوران نوجوانی به فضای سینما وهنر، مقدمه‌ای برای شروع فعالیت هنری‌اش شد با حضور در جوامع هنری و آموزش بازیگری و بازی در تئاتر توانایی خودش را برای کارگردانی نیز محک زد و با توجه به علاقه‌اش به ساخت فیلم پا به عرصه کارگردانی گذاشت.

 علی احمدی در گفت‌وگو با قدس درباره آخرین ساخته‌اش  می‌گوید: طهورا روایت دختری بی‌سرپرست است که توسط شخصیت منفی فیلم، «اصغر کلاغ» از بهزیستی دزدیده شده است. اصغر می‌خواهد از او به همراه دیگر کودکان بی‌سرپرستی که در اختیار دارد، برای تکدی‌گری استفاده کند اما مخالفت‌های شدید طهورا با فعالیت‌های تبهکارانه او سبب ایجاد درگیری بین این دو می‌شود. پایان‌بندی این فیلم در حسینیه شاهزاده علی‌اکبر(ع) رقم می‌خورد. جایی که طهورا به حسینیه پناه می‌برد و کرامت‌های اهل بیت(ع) شامل حال او می‌شود و... .

وی در خصوص لوکیشین‌های این تله فیلم بیان می‌کند: بخشی از این فیلم در مشهد و بخشی دیگر در تهران ضبط شده است. تکیه شاهزاده علی‌اکبر، مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای خوش هوا و حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در خیابان امام رضا(ع)، ازجمله مکان‌هایی بودند که تصویربرداری داشتیم.

این کارگردان و تهیه‌کننده شهرمان درباره بازیگران این تله‌فیلم نیز می‌گوید: در این تله فیلم بازیگران تهرانی، مشهدی و افغانستانی چون آتش تقی‌پور، کیانوش گرامی، ساجده لطفی، علی‌اصغر لطفی، کریم جشنی، سارا ضیافت، حسام‌الدین شربیانی، دینا چرم‌فروشان، مهرناز جعفری، فائزه حسینی، امیرحسین حسینی، مریم محمدی و شهربانو حکیمی به ایفای نقش پرداختند.

 این هنرمند فیلمساز درباره حضور بچه‌های مهاجر افغانستانی در این تله فیلم توضیح می‌دهد: با توجه با اینکه آقای محسن لطفی سابقه همکاری با بچه‌های بااستعداد و مستعد مهاجر افغانستانی در اجرای موفق ویلچر با موضوع مدافعان حرم لشکرفاطمیون را داشت به پیشنهاد او از بازیگران مهاجر افغانستانی در کار دعوت کردیم که در جایگاه هنری خود واقعاً درخشیدند.

مشکلات فراوان برای پخش

 احمدی که در کارنامه هنری خود کارگردانی فیلم سینمایی و سریال را دارد، درباره پخش نشدن برخی کارهایش اظهار می‌گوید: متأسفانه برخی کارهایم به دلایل مختلفی ازجمله نبود بودجه کافی و پروانه نمایش هنوز به پخش نرسیده‌اند و پیگیری برای حل مشکلات ادامه دارد اما خوشبختانه «طهورا» باوجود فراز و نشیب‌های گوناگون، سرانجام به مرحله نمایش رسیده است.

سختی گرفتن مجوزها

در زمینه کارگردانی و تهیه‌کنندگی وی، می‌توان به آثاری همچون پشت دیوار شهر، شلیک آخر(تهیه‌کننده و کارگردان) و فیلم‌های جدی نگیرید شبکه خراسان، آش نذری، فیلم پریا، صندوقچه مادربزرگ و فیلم ۹ برای جشنواره کن (در زمینه تهیه‌کنندگی) اشاره کرد.

او درباره سختی کار  فیلم‌سازی در مشهد می‌افزاید: متأسفانه گرفتن مجوزها در مشهد موجب می‌شود امثال محسن لطفی (تهیه‌کننده) رغبتی به کار در شهرمان نداشته باشند. درخصوص گرفتن مجوز برای یک کار کوتاه باید سه ماه در راهروهای ارشاد مشهد رفت‌وآمد داشت واین درحالی است که در تهران گرفتن مجوزکار یک هفته‌ای انجام‌پذیر است.

کار بعدی

علی احمدی درباره ساخت کار بعدی‌اش نیز می‌گوید: کار بعدی من درباره مطالبه‌گری درخصوص معضلات روستایی در استان به‌ویژه روستاهای اطراف مشهد و برخی روستاهای شاخص است که از امکانات اولیه مانند آب آشامیدنی مناسب، آب زراعتی، اینترنت، دکل تلفن، تلفن ثابت و... محروم هستند درحالی که این روستاها باتوجه به تولید زعفران می‌توانند در جایگاه ویژه‌ای باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    عالی