نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق در عملیاتی کوه های مشرف به شهر «تلعفر» واقع در استان شمالی «صلاح الدین» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

الحشد الشعبی کوه های «تلفعر» را از وجود داعش پاکسازی کرد

به گزارش قدس آنلاین، سازمان الحشد الشعبی امروز (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای بسیج مردمی عراق با هدف پاکسازی کوه های «محلبیه» (در شرق تلعفر) از بقایای عناصر داعش عملیات نظامی انجام دادند.

در این بیانیه آمده که نیروهای الحشد و ارتش عراق عملیاتی را برای جست و جو و پاکسازی رشته کوه مهلبیه از بقایای داعش در شرق تلعفر انجام دادند.

سازمان الحشد الشعبی افزوده  که در این عملیات دستگاه اطلاعات، گروه های خنثی سازی و کنترل مواد منفجره، نیروهای تیپ ۵۳ بسیج مردمی و ارتش مستقر در استان نینوا مشارکت داشتند.

بر اساس گزارش ها، در این عملیات چندین مخفیگاه تروریست ها منهدم و ۲۰ کیلومتر از محدوده منطقه در کوه محلبیه از وجود عناصر د اعش پاکسازی شد.

گروه تروریستی داعش اواخر خرداد ۹۳ خورشیدی شهر تلعفر در شمال عراق را به اشغال خود  درآورد.

جمعیت این شهر ٢٠٠ هزار نفری را بیشتر ترکمن‌های شیعه تشکیل می دهند.

داعش پیش از اشغال تلعفر شهرهای مهم موصل و تکریت را نیز تصرف کرده بود.

عراق در سال ۲۰۱۷ با بسیج نیروهای مردمی و ارتش پیروزی بر داعش را که به مدت بیش از سه سال نزدیک به یک سوم قلمرو این کشور را گرفته بود، اعلام کرد.

با وجود این هسته های پراکنده و پسمانده این گروه همچنان در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق حضور دارند و گهگاه دست به حملات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای امنیتی می زنند.

در این میان نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق همچنان برای نابودی کامل داعش و گروه های تروریستی در مناطق درگیر عملیات نظامی و امنیتی انجام می دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.