کره شمالی ضمن تاکید کرد بر اینکه واکنش آمریکا به آزمایش موشکی اخیر این کشور بیش از حد و افراطی است، صداقت پیشنهادات واشنگتن برای مذاکره را زیر سوال برد و این کشور را به اتخاذ استانداردهای دوگانه نسبت به توسعه تسلیحاتی متهم کرد.

واکنش آمریکا به پرتاب موشکی ما بیش از حد و افراطی است

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: پیونگ یانگ در هفته‌های اخیر اعلام کرد که آزمایشات تسلیحاتی خود را درست همانند دیگر کشورها با هدف تقویت توانایی‌های دفاعی‌اش انجام داده است و آمریکا، کره جنوبی و سازمان‌ملل را به اتخاذ یک سیاست خصمانه و استانداردهای دوگانه نسبت به این کشور متهم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: آزمایش اخیر یک موشک بالستیک جدید از یک زیردریایی، یکی از فعالیت‌های عادی کره شمالی برای انجام برنامه دفاعی بلند مدتش محسوب می‌شود و آمریکا یا هیچ کشور دیگری را هدف قرار نداده است.

این سخنگو افزود: با این وجود واشنگتن با درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل، اقدامات بسیار تحریک‌آمیز را اتخاذ کرده است.

شورای امنیت روز چهارشنبه به دنبال درخواست آمریکا تشکیل جلسه داد. در این نشست لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل از پیونگ یانگ خواست تا از تحریم‌های سازمان ملل در خصوص ممنوعیت انجام آزمایشات اتمی و موشکی پیروی کند و پیشنهادات مذاکرات را بپذیرد. وی بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن هیچ نیت خصمانه‌ای نسبت به کره‌شمالی ندارد.

توماس گرینفیلد به خبرنگاران گفت: اکنون زمان مشارکت در مذاکرات پایدار، حقیقی و اساسی نسبت به هدف تکمیل خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره فرا رسیده است. آمریکا مجددا پیشنهاد خود به کره شمالی را برای برگزاری یک نشست بدون هیچ گونه پیش شرطی مطرح می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: استانداردهای دوگانه آمریکا نسبت به توسعه موشکی باعث می‌شود تا پیشنهاداتش زیر سوال روند.

وی افزود: انتقاد از کره شمالی به خاطر ساخت، توسعه و آزمایش سیستم تسلیحاتی مشابهی که آمریکا نیز آن را دارد یا آن را توسعه می‌دهد، نشانه صریح استانداردهای دوگانه است.

این سخنگو در ادامه گفت: این اقدامات آمریکا تنها سوء ظن ما را در مورد حقیقت و اصالت بیانیه‌هایش دال بر اینکه نمی‌خواهد با کره شمالی دشمنی کند، برمی‌انگیزد.

وی هشدار داد: هرگونه رفتار غلط از سوی آمریکا و شورای امنیت می‌تواند منجر به پیامدهای جدی‌تری شود. چنین رفتارهای غلطی می‌توانند تنها بازی با یک بمب ساعتی خطرناک باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.