رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: با ایجاد یک ایستگاه در مسیر قطار سریع‌السیر مشهد - گلبهار می‌توان مشکل رفت و آمد کارگران ۲ شهرک صنعتی و مهم واقع در این مسیر ریلی را برطرف کرد.

ایجاد ایستگاه مترو در مسیر مشهد- گلبهار مطالبه کارگران صنعتی است

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر لبافی  به مصوبات آخرین نشست این دبیرخانه در مورد ایجاد ایستگاه مترو برای شهرکهای صنعتی و ساماندهی جاده حسن‌آباد واقع در ورودی شهرک صنعتی توس اشاره و بیان کرد: در مسیر پروژه ریلی در حال اجرای قطار سریع السیر مشهد- گلبهار ایستگاهی برای کارگران شهرکهای صنعتی قرار گرفته در مسیر، در نظر گرفته نشده و این موضوع کارگران را نگران کرده است.

وی افزود: بی‌تردید یکی از موضوعات مهم برای کاهش بار ترافیکی در بزرگراه مسیر گلبهار به مشهد و کاهش آلودگی هوا، ایجاد خط ریلی و ایستگاه مناسب برای تردد مسافران است که این مهم باید در پروژه ریلی مزبور تعبیه شود.

رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: پروژه در حال احداث قطار سریع السیر مشهد- گلبهار از مسیر توسعه شهرهای مزبور و مهمترین شهرکهای صنعتی استان می گذرد و فقط شهرک صنعتی ماشین سازی در این مسیر ۶ هزار کارگر دارد که ۶۰ درصد از آنان در گلبهار ساکن هستند همچنین برخی از کارگران شهرک صنعتی توس نیز ساکن گلبهار هستند.

لبافی افزود: قطار سریع‌السیر مشهد- گلبهار قرار است این مسیر را در ۱۷ دقیقه طی کند لذا ایستگاهی برای آن در مسیر در نظر نگرفته اند، اگر ایستگاهی بین ۲ شهرک صنعتی توس و شهرک صنعتی ماشین سازی ایجاد شود مشکل کارگران را حل می کند.

وی ادامه داد: پیش از این موضوع ایجاد ایستگاه مترو برای شهرکهای صنعتی مسیر مشهد- گلبهار در نشستهای قبلی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی مختلف به این موضوع ورود کرده بودند و در آنجا مقرر شد که ایستگاه مترو در نزدیکی شهرک صنعتی ماشین سازی ایجاد شود.

رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: پس از پیگیریهای انجام گرفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید مکاتبه ای انجام داده و با اصل ایجاد ایستگاه مترو در مسیر مشهد- گلبهار و در نزدیکی شهرکهای صنعتی موافقت کرده است اما اجرای آن را منوط به این مهم دانسته که استفاده کنندگان از این ایستگاه هزینه های آن را متقبل شوند.

لبافی افزود: در نشست این دبیرخانه مقرر شد که بخش خصوصی (متولی شهرک صنعتی) مشاور را برای ایجاد ایستگاه مترو انتخاب کند تا مطالعات اولیه را انجام دهد، مجموعه مطالعات انجام گرفته توسط شرکت عمران شهر جدید گلبهار به شورای ترافیک خراسان رضوی ارایه و پس از تصویب در شورا به مرکز کشور اعلام شود تا پروژه مزبور کددار شده و بتوان اعتبار مورد نیاز آن را در بودجه شرکت عمران گلبهار گنجاند.

پیشتر عضو هیات مدیره شرکت عمران گلبهار نیز در خصوص تامین هزینه برای ایجاد ایستگاه مترو شهرکهای صنعتی در نشست همین دبیرخانه گفته بود: لزوم دسترسی کارگران به ایستگاه مترو را انکار نمی کنیم و با توجه به این که مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید اعلام کرده، امکان ایجاد ایستگاه وجود دارد باید بررسی لازم برای تامین هزینه های آن انجام شود.

محمد زرافشان افزود: پارسال برآورد هزینه ایجاد ایستگاه مترو ۳۰۰ میلیارد ریال بود که امسال به ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است و اگر همچنان تعلل شود سال آینده هزینه احداث آن ایستگاه به ۹۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی بر لزوم در نظر گرفتن مشاور ترافیکی برای این پروژه و بررسی سیر ترافیکی و جمعیت‌پذیری گلبهار توسط مشاور تاکید و بیان کرد: مرداد سال ۹۹ با ایجاد ایستگاه موافقت شده و توقع ما این بود که تا الان حداقل مشاور طرح انتخاب شده باشد و هر گونه تعلل در این بخش، چیزی جز افزایش هزینه و ضرر و زیان به دنبال نخواهد داشت لذا شهرکها باید در این زمینه هر چه سریعتر وارد عمل شوند.

عضو هیات مدیره شرکت عمران گلبهار گفت: اگر تامین هزینه این پروژه از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شود می توان امیدوار به تحقق آن بود اما تمامی دغدغه این است که تا زمانی که طرح در شورای عالی ترافیک استان مصوب نشود از لحاظ مراجع قابل پیگیری نخواهد بود و تا زمانی که این موضوع در بودجه پیش بینی نشود، هزینه کردن برای آن از سوی شرکت عمران گلبهار امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.