۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 778118

تیم ملی فوتبال ایران بعد از استرالیا، بیش‌ترین بازیکن لژیونر را در ترکیب خود دارد که تبدیل به معضلی برای دراگان اسکوچیچ از حیث برگزاری تمرینات شده است.

ایران دومین تیم با بیشترین لژیونر

به گزارش قدس آنلاین، دراگان اسکوچیچ از زمان حضوری روی نیمکت تیم ملی، با یک مشکل اساسی در ارتباط با لژیونرهای فوتبال ایران مواجه است؛ بازیکنانی که به علت حضور در کشورهای عمدتا اروپایی، نمی توانند زودتر از موعد فیفا دی (پنجره بازی‌های ملی) به تمرینات تیم ملی ملحق شوند.

اگر چه حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا یک امتیاز مثبت در جهت پیشرفت آن‌ها و نزدیک شدن به معیارهای بین‌المللی محسوب می‌شود و در همین مدت زمان باعث پیشرفت تیم ملی هم شده، اما دیگر خبری از تعطیلی لیگ و برگزاری تمرینات تیم ملی بیش‌تر از روزهای فیفا دی نیست.

در گذشته و حداقل تا اواخر مربیگری کی‌روش، تیم ملی معمولا تمرینات خود را با حدود ۱۵ بازیکن لیگ برتری آغاز می‌کرد که تعدادی از این بازیکنان شاکله اصلی تیم ملی هم بودند و رفته رفته لژیونرها اضافه می‌شدند اما در دوره حاضر، تیم ملی از تعداد زیادی لژیونر برخوردار است که باعث شده تمرینات پیش از فیفا دی تعطیل شود.

آخرین باری که تیم ملی اقدام به برگزاری تمرینات زودتر از فیفا دی کرد، مربوط به شهریور ۱۴۰۰ بود که حدود ۲۲ بازیکن لیگ برتری به تیم ملی دعوت شده بودند اما در نهایت از این تعداد، ۱۰ نفر در فهرست نهایی اسکوچیچ جای گرفتند.

تعداد بازیکنان لیگ برتری در اردوی اخیر کم‌تر هم بود. ۱۹ لژیونر و ۷ بازیکن از لیگ ایران در اردوی تیم ملی برای بازی با لبنان و سوریه حضور داشتند که معمولا در اردوهای گذشته، باعث ناهماهنگی در تیم ملی در بازی نخست شده است و معمولا تیم ملی در بازی دوم به علت برگزاری تمرینات بیش‌تر، عملکرد بهتری را هم به نمایش می‌گذارد.

در حال حاضر تیم ملی از این حیث، دومین تیم با بیش‌ترین لژیونر در آسیا محسوب می‌شود که باید به مرور زمان به این شرایط عادت کند. به خصوص که طبق اعلام فیفا، تیم‌های ملی فقط یک هفته قبل از جام جهانی می‌توانند ملی‌پوشان خود را از باشگاه‌ها بگیرند.

استرالیا با ۲۱ بازیکن شاغل در خارج از فوتبال باشگاهی این کشور که شامل ۸۷ درصد از ترکیب این تیم می‌شود از ایران با ۱۹ بازیکن لژیونر با سهم ۷۰ درصدی، بالاتر است.

در بین قدرت‌های آسیا، ژاپن ۱۸ بازیکن لژیونر با سهم ۶۴ درصدی در ترکیب خود دارد. البته در این بین سوریه هم با ۱۹ لژیونر و سهم ۶۷ درصدی دیده می‌شود که اکثر این بازیکنان در کشورهای حوزه خلیج فارس بازی می‌کنند.

بیش‌ترین افت را در این زمینه کره جنوبی با هشت لژیونر داشته است. تیم‌های عربستان، قطر و امارات هیچ لژیونری ندارند  و تمام بازیکنان ملی‌پوش آن‌ها در فوتبال باشگاهی کشورهای خود حضور دارند.

در ادامه تعداد و درصد بازیکنان لژیونر تیم‌های ملی را مشاهده می‌کنید:(تیم‌ها تعداد متفاوتی بازیکن به اردوهای خود دعوت می‌کنند)

ایران - ۱۹ بازیکن - ۷۰.۴ درصد

کره جنوبی - ۸ بازیکن – ۳۲ درصد

استرالیا – ۲۱ بازیکن – ۸۷ درصد

ژاپن – ۱۸ بازیکن – ۶۴.۳ درصد

عربستان – بدون بازیکن

قطر – بدون بازیکن

امارات – بدون بازیکن

چین – یک بازیکن – ۳.۷ درصد

عراق – ۱۰ بازیکن – ۴۱.۷ درصد

عمان – ۳ بازیکن – ۱۳ درصد

سوریه – ۱۹ بازیکن – ۶۷.۹ درصد

ازبکستان – ۸ بازیکن – ۳۴.۸ درصد

بحرین – یک بازیکن – ۴.۳ درصد

اردن – ۵ بازیکن – ۲۱ درصد

فلسطین – ۱۱ بازیکن – ۴۰.۷ درصد

فیلپین – ۱۳ بازیکن – ۵۹.۱ درصد

تایلند – ۲ بازیکن – ۸.۷ درصد

تاجیکستان – ۱۰ بازیکن – ۴۳.۵ درصد

هند – بدون بازیکن

یمن – ۸ بازیکن – ۳۴.۸ درصد

کویت – بدون بازیکن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.