معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ وظیفه بنیاد ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری و حل مشکلات آنها است و در این راستا باید برای ایثارگران مهارت ایجاد کنیم.

وظیفه بنیاد شهید ایجاد اشتغال برای ایثارگران است

به گزارش قدس آنلاین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز یکشنبه در نشست اشتغال و کارآفرینی ایثارگران که به همت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برگزار شد، درباره اشتغال جامعه ایثارگری گفت: وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری و حل مشکلات آنها است و در این راستا باید برای ایثارگران مهارت ایجاد کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت استعدادیابی ایثارگران افزود: در استان‌های مختلف میزان مشکل اشتغال ایثارگران متفاوت است و در برخی استان‌ها مراجعه برای درخواست اشتغال کم‌تر است. باید به استعدادیابی برای اشتغال توجه کرد و فردی که می‌خواهد کارآفرینی کند باید توانایی ارتباط و بازاریابی را داشته باشد و در این راستا در بنیاد باید مدیر زنجیره تأمین باشیم و در گام نخست مجوزهای لازم برای اشتغال‌زایی جامعه ایثارگری را دریافت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: باید ستادهای تخصصی در بنیاد ایجاد شود تا تمرکززدایی صورت گیرد و برای انجام کارها فرماندهی شود. در زمینه کارآفرینی برنامه‌های منسجمی باید طراحی و در حوزه‌های مختلف جامعه ایثارگری استعدادیابی و مهارت‌آموزی انجام شود.

معاون رئیس‌جمهوری با تأکید بر تنوع شغلی در کشور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در ایجاد اشتغال پیشرو باشد تا شاهد نتایج مطلوب در حوزه اشتغال و کارآفرینی جامعه ایثارگری باشیم. مسئله اشتغال ایثارگران اگر حل شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود بنابراین یکی از برنامه‌های بنیاد ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگری است.

وی همچنین در این نشست طی دستوری به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران تأکید کرد: برای هر فرد ایثارگر پرونده شغلی منحصربه‌فردی ایجاد و مسیر شغلی برای فرد تعیین شود تا از ابتدای مسیر بر اساس این طرح طی شود و اشتغال خاص آن فرد را تأمین کنند. همچنین طی این دستور مقرر شد برنامه‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای اشتغال ایثارگران در بازه‌های زمانی سه‌ماهه تدوین و در پایان هر فصل عملکرد مربوطه برابر برنامه قبلی ارائه شود.

توجه به اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای جامعه ایثارگری

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با تأکید بر توجه به اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای جامعه ایثارگری، گفت: نگاه به فرهنگ اشتغال بسیار مهم است زیرا نگاه برخی به اشتغال تنها استخدام افراد است و به کارآفرینی توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تنها اعطای تسهیلات به اشتغال کمک نمی‌کند، گفت: بعضی تفاهم‌نامه‌های بخش خصوصی برای اشتغال و کارآفرینی به موفقیت نرسیده‌اند و باید این موضوع موردبررسی قرار بگیرد و زنجیره‌ای برای کارآفرینی ایجاد شود تا شاهد اشتغال جامعه ایثارگران باشیم.

طرح اشتغال ویژه ایثارگران

محمد حسن آزما مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به طرح اشتغال ویژه ایثارگران افزود: این طرح با اتکا به ایثارگران و با تکیه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها و با حمایت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند کمک شایانی به اشتغال‌آفرینی برای ایثارگران داشته باشد.

وی افزود: در این طرح با توجه به توانمندی‌های همه بخش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و با رصد و ارزیابی دقیق ایثارگران و شناسایی توانمندی‌های این عزیزان می‌توان حلقه‌های میانی اشتغال را ایجاد و تحولی در حوزه اشتغال ایثارگران ایجاد کرد.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با اشاره به توجه ویژه این طرح به بحث ارزیابی و استعدادیابی افراد افزود: در بحث اشتغال‌زایی برای جامعه ایثارگری نیاز به تغییر رویکرد داریم تا افراد پس از شناسایی استعداد، علایق و مهارت‌های فردی خود وارد یکی از سه مسیر کارمندی، کارآفرینی و خوداشتغالی شوند که این امر نیازمند شناخت و درک تفاوت‌های افراد است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.