تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اعزام سفیران کریمه یک حرکت تأثیرگذار فرهنگی است، گفت: عملی که سفیران انجام می‌دهند یک کار تشریفاتی نبوده بلکه ابلاغ رسالت الهی است.

آیت‌الله سعیدی: اعزام سفیران کریمه حرکت تأثیرگذار فرهنگی است/ سفیران ابلاغ رسالت الهی را دنبال می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل  از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، جمعی از سفیران کریمه اهل‌بیت(س) که در ایام معصومیه در استان‌های مختلف حضور داشتند، با همراه حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت‌الله سعیدی دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم در این دیدار بر تأثیرگذاری و ادامه هرچه باشکوه‌تر حرکت فرهنگی سفیران کریمه تأکید و اظهار داشت: ما موظفیم اهل‌بیت(ع) را بشناسیم و به مردم بشناسانیم و باید مردم را با شخصیت این بانوی نمونه در اسلام آشنا کنیم.

وی با اشاره به شخصیت علمی حضرت معصومه(س) در دوران طفولیت و صبر و تحمل ایشان در برابر دستگاه جبار عباسی، ادامه داد: تحمل دوری و تبعید برادرشان امام رضا(ع)، هجرت از مدینه به ایران با اجازه ایشان، مجاهدت در راه خدا و پافشاری بر مواضع اصلی اهل‌بیت(ع) با حفظ عفاف و حجاب و حدود یک زن مسلمان از جمله ویژگی‌های برجسته حضرت معصومه(س) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم افزود: سفیران کریمه باید قبل از هر سفر مطالعات مقدماتی و دوره‌های آموزشی داشته باشند تا ضمن فراگیری این معارف بتوانند معرفت به حضرت پیدا و این معرفت را به نقاط مختلف کشور منتقل کنند و هر نفر به تنهایی یک سفیر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عملی که سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) انجام می‌دهند یک کار تشریفاتی نیست بلکه ابلاغ رسالت الهی است که تکلیف همه ماست و از طرف دیگر شما مصداق افرادی هستید که خداوند می‌فرماید از خانه خود برای خدا مهاجرت می‌کنند و خدا هم یقینا عنایت خاص به این حرکت دارد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه اعزام سفیران کریمه هرسال باید با یک موضوع و شعار باشد، بیان کرد: هر سال یک خدمت جدید محور فعالیت سفیران کریمه در استان‌ها قرار بگیرد و سفیران کریمه هم نسبت به همان موضوع آموزش ببینند تا بتوانند معارف اهل‌بیت(ع) را به صورت سازمان‌یافته و منسجم به مردم منتقل کنند.

وی با اشاره بر لزوم هماهنگی با خیران هر استان و اعزام سفیران کریمه در ایام مناسبتی مربوط به حضرت معصومه(س) گفت: از جمله فعالیت‌های مفید سفیران کریمه می‌تواند پاسخگویی به شبهات حرم، زیارت و عفاف و حجاب، انجام زیارت نیابتی و گسترش نام و یاد اهل‌بیت(ع) در میان مردم در طول سال، نگاشتن کرامات اهل‌بیت و نقل و گسترش آن در میان جوامع و گره‌زدن دل‌های مردم با حضرت معصومه (س) باشد که باید به این موارد دقت شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اثرات فرهنگی حضور پرچم و خادمان کریمه اهل‌بیت(س) در مناطق مختلف عنوان کرد: این حضور سبب می‌شود مردم نام‌های معصومه و رضا را برای فرزندان انتخاب کنند و خود این یک امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در میان مردم است که وظیفه همه ماست.

در این دیدار برخی از سفیران کریمه و افرادی که در استان‌ها میزبانی سفیران کریمه را برعهده داشتند، به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در ایام رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه (س) پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.