مهاجم سال‌های دور پرسپولیس معتقد است هیچ کدام از دو تیم پرسپولیس و استقلال در قالب یک تیم مدعی در دربی ۹۷ حاضر نشدند.

رأفت: پرسپولیس و استقلال به تقسیم امتیاز راضی بودند

به گزارش قدس آنلاین، پایان رأفت دربی ۹۷ پرسپولیس و استقلال در هفته هشتم لیگ برتر را بی‌کیفیت عنوان کرد و گفت: هر دو تیم سعی می‌کردند که به همدیگر فرصت ندهند به همین دلیل موقعیت آنچنانی روی دروازه دو تیم به وجود نیامد. در کل بازی زیاد جالب نبود و طبیعی است که وقتی بازی کیفیت لازم را ندارد، یعنی اینکه هر دو تیم به تقسیم امتیاز راضی هستند.

وی با اشاره به شکست سنگین سپاهان مقابل گل گهر در دیگر مسابقه هفته هشتم اظهار داشت: گل گهر تیم خیلی خوبی است. امیر قلعه نویی علاوه بر اینکه باشگاهش زیرساخت‌ها و امکانات خوبی دارد، بازیکنان خوبی را هم به خدمت گرفته است. گل گهر اگر به همین شکل بازی‌هایش را ادامه دهد می‌تواند سهمیه و حتی نتیجه بهتری بگیرد.

رأفت ادامه داد: گل گهر یک تیم مدعی است، هرچند خود سپاهان هم مدعی قهرمانی است. اگر مغانلو پنالتی‌اش را گل می‌کرد، شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد. گل نشدن پنالتی مغانلو این تیم را از نظر روحی روانی دچار مشکل کرد. این دو تیم به همراه پرسپولیس و استقلال تا امروز خود را به عنوان مدعی قهرمانی در لیگ معرفی کرده‌اند اگر چه تیم رسول خطیبی هم فوق العاده بوده، من بازی آلومینیوم را مقابل پرسپولیس دیدم، آنها همین روال را حفظ کنند می توانند مقابل سایر مدعیان هم نتیجه خوبی بگیرند. مس رفسنجان را هم تیم خوبی به لحاظ کیفی دیدم.

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که سرخپوشان در مقایسه با هفته‌های ابتدایی لیگ وضعیت بهتری از نظر فنی به دست آورده‌اند. وی در این باره گفت: پرسپولیس در هفته‌های اول خوب نبود اما رفته رفته بهتر می‌شود. ترکیب تیم دائم تغییر می‌کرد. پرسپولیس هر سال بازیکنان باکیفیتش را از دست می‌دهد، برخی نفرات خیلی زود با ترکیب پرسپولیس هماهنگ می‌شوند و برخی هم نه. همین باعث ایجاد برخی ناهماهنگی در ترکیب تیم می‌شود.

وی در مورد اعتراض‌های پی در پی مربیان تیم‌ها به داوری‌ها گفت: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نباید بهانه دست مربیان بدهند، اگر VAR بیاورند، این اتفاقات رخ نمی‌دهد و لازم نیست مربی اینقدر اعتراض کند و همه تیم‌ها به حقشان می‌رسند. وقتی از این سیستم استفاده کنیم، در همان لحظه موضوع بررسی و تمام می‌شود و نیازی به شلوغ کاری مربیان نیست.

رأفت با اشاره به قهرمانی ۵ سال گذشته پرسپولیس تاکید کرد: این مسائلی هم که عنوان می‌شود، خنده‌دار است. اگر خود وزیر هم برای پرسپولیس بازی می‌کرد، نمی‌توانست برای این تیم قهرمانی بیاورد. تلاش پرسپولیس در سال های گذشته بود که این تیم را در صدر قرار داد. پرسپولیس در تمامی این سال‌ها شایسته قهرمانی بوده است. مگر می‌شود یک تیم ۵ سال متوالی با دخالت وزیر قهرمان شود؟ این خنده‌دار است و هرگز مورد قبول اهالی فوتبال نیست. ضمن اینکه همه تیم‌ها از داوری ضرر می‌کنند و فوتبال ورزش اشتباهات هست.

رأفت افزود: سازمان لیگ هم نمی‌تواند زیاد به تیم‌ها فشار بیاورد چون آن وقت خیلی تیم‌ها نمی‌توانند در لیگ شرکت کنند. مشکلات عدیده‌ای در فوتبال‌مان داریم و این اصلا برای ما که مدعی اول بودن در آسیا هستیم، خوب نیست. به جام جهانی هم صعود کنیم، حتی امکانات یک تیم درجه دوی اروپا را هم در فوتبال مان نداریم. باید این چیزها را درست کنیم و اجازه ندهیم اینقدر مربیان در کار داوری دخالت کنند و اجازه دهیم هر کسی کار خودش را انجام دهد.

مهاجم سابق قرمزپوشان خاطرنشان کرد: در عین حال که دربی کیفیت لازم را نداشت و پرسپولیس و نه استقلال در قالب یک تیم مدعی بازی نکردند، تبلیغات دور زمین خیلی در ذوق می‌زد. شنیدم که وزیر ورزش هم به ورزشگاه رفته بود. ای کاش آقای وزیر هم مثل مردم عادی نمی‌آمد و اگر هم قرار بود دربی را از نزدیک تماشا کند، این مسابقه هم تماشاگر داشت و آقای وزیر و هیئت همراهش در جایگاه ویژه و البته در کنار تماشاگران بازی را تماشا می‌کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.