نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برای زیارت باید بودجه‌ای اختصاص داده شود تا بتوانیم خدمات و زیرساخت‌های مناسبی برای زائران ایجاد کنیم.

 اختصاص بودجه زیارت به معنی حل مسأله کل کشور است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر درباره ضرورت توجه به لزوم تخصیص بودجه مناسب به مشهد گفت: مسائل مشهد با تمام کشور متفاوت است، برای مثال حاشیه نشینی یک و نیم میلیون نفر معادل ۳۰ درصد جمعیت شهر در کشور بی سابقه‌است.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: این حاشیه نشینی میل همجواری با امام رضا(ع) با انگیزه‌ها و سختی‌های مختلف است. در مشهد نسبت به باقی کشور، تعداد معلولان، آسیب‌دیدگان اجتماعی و ایتام بیشتر است؛ چرا که وقتی افراد در شرایطی سخت قرار می‌گیرند به واسطه بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، خانواده، آسیب‌دیدگان یا معلولان خود را به مشهد می‌آورند.

وی افزود: اگر ما بار مسائل کل کشور را به دوش می‌کشیم باید برای حل مسائل مشهد هم بودجه پرداخته شود تا حلشان کنیم. در شهری آذری زبان به من می‌گفتند ما فقیر و تکدی‌گر یا معتاد متجاهر نداریم؛ بنده به آن‌ها عرض کردم که به شما ثابت می‌کنم بخش زیادی از آن‌ها به علت فشار زیاد شما به مشهد آمده‌اند.

صورت مسأله را نباید پاک کنیم

پژمان‌فر تصریح کرد: می‌شود در مشهد هم فشاری به معتادان بیاوریم و آن‌ها را در شهرهای دیگر پراکنده کنیم؛ اما این راه حل مسأله نیست. راه حل این است که در همین محله‌ای که آمده‌اند ما امکانات لازم برای رفع این مشکل ایجاد کنیم و از این امکانات می‌توان به اقامتگاه، مراکز بهداشت یا حمل و نقل همگانی اشاره کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسأله زیارت نیز گفت: ما امروز در موضوع زیارت به تمام کشور بلکه به تمام دنیا خدمات ارائه می‌دهیم. مشهدی‌ها که نیازی به اقامتگاه زیارتی ندارند. آن‌ها در محل خودشان در شهر زندگی می‌کنند. اینکه می‌خواهیم اقامتگاه ارزان‌قیمت بسازیم به این دلیل است که جامعه استان‌های مختلف دیگر محروم از زیارت نشوند.

وی با بیان اینکه وقتی ساخت و ارائه خدمات زیارتی مانند اقامتگاه را به بخش خصوصی بسپاریم هزینه آن برای زائر بالا می‌رود، تکمیل کرد: در این صورت دیگر برخی اقشار جامعه در کشور که درآمد کمی دارد نمی‌توانند به زیارت امام رضا(ع) بیایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.