با انتخاب رییس نمایشگاه مجازی کتاب تهران در هفته‌ای که گذشت، این رویداد فرهنگی کار اجرایی خود را آغاز کرد.

اهالی فرهنگ، چشم به راه نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یکی از مهمترین رویدادهای حوزه کتاب در سال جاری که بسیاری از اهالی فرهنگ چشم انتظارش هستند، کار اجرایی خود را آغاز کرده است، در ادامه این اقدامات، دومین نمایشگاه مجازی استانی نیز فراخوان خود را منتشر کرد.

۱۸هزار نسخه کتاب در شهرهای کمتر برخوردار از کتابفروشی، فروخته شد

 با پایان یافتن طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰، مدیرعامل خانه کتاب از فروش بیش از ۱۸ هزار نسخه کتاب در کتابفروشی‌های مناطق کم برخوردار خبر داد.

علی رمضانی گفت: در این طرح در ۴۰ کتابفروشی شهرهای کمتر برخوردار از کتابفروشی همچون بستان آباد، کلیبر، بوکان، سردشت، جم، کنگان، گناوه، لردگان، فردوس، تایباد، درگز، سرخس، مانه و سملقان، ایرانشهر، سراوان، بانه، بیجار، دیواندره، سقز، مریوان، جیرفت، پاوه، هرسین، ابرکوه و بهاباد از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه و یزد تا هشتم آذر ماه ۱۴۰۰ به کار خود ادامه داد و  ۴۰ کتابفروشی توانستند ۱۸هزار و ۱۹۲ نسخه کتاب به ارزش ۱۸میلیارد و ۱۲۶میلیون و ۱۰۵هزار و ۸۸۷ ریال به فروش برسانند.

بیست و نمایشگاه کتاب ادبیات غیرداستانی با حضور ایران در مسکو

سومین نمایشگاه بین المللی کتاب ادبیات غیرداستانی (ادبیات تفکری _ non/fiction) با حضور ایران در مسکو پایتخت روسیه، یازدهم تا پانزدهم آذر ماه ۱۴۰۰ بر پا بود.

 این نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاهی «گاستینی دوور» واقع در مجاورت میدان سرخ دایر شد و بیش از۳۰۰  ناشر و موسسه انتشاراتی از روسیه و ۱۸ کشور جهان از جمله بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا از جمهوری اسلامی ایران شرکت دارند و کتاب های جدید خود را عرضه کردند.

در این نمایشگاه از کتاب تاریخ ایران از ابتدا تا آیت الله خمینی، تالیف آلکس گروموف، نویسنده مشهور روس که با مقدمه کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و با حمایت بنیاد ابن سینا چاپ و منتشر شده است رونمایی شد.

علی رمضانی رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شد

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی، علی رمضانی را به عنوان «رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: نظر به اهمیت توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تسهیل دسترسی مردم به این کالای با ارزش فرهنگی در شرایط ویژه برآمده از همه‌گیری کرونا، با توجه به بهره‌مندی جنابعالی از تجارب فرهنگی و اجرایی و به استناد شیوه‌نامه مربوط، به موجب این ابلاغ به عنوان رئیس «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» منصوب می‌شوید.

 نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اول تا نهم بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد و هزار و ۷۳۲ ناشر داخلی در آن ثبت‌نام کردند، بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب آماده عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران بود. ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب، ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و ۱۴۵ نشست رونمایی کتاب، ۲۰ نشست بین‌المللی و ۲۵ نشست داخلی با حضور ۱۸۰ سخنران داخلی و خارجی برگزار شد.

دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران با مجری‌گری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای بهمن‌ماه در حال تدارک است.

 در راستای اقدامات اجرایی برای این نمایشگاه، ستاد برگزاری «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» برای طراحی پوستر این رویداد ملی فراخوان داد.

 این فراخوان با هدف جلب و توسعه مشارکت مردمی در راستای کمک به ارتقای سطح کیفی طراحی پوسترِ «دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران» منتشر شده و از هنرمندان و طراحان سراسر کشور که در این زمینه دارای سابقه فعالیت هستند، دعوت به عمل می‌آورد. شرکت برای عموم آزاد بوده و هر فرد می‌تواند با ارائه دو اثر در این فراخوان شرکت کند.

آذربایجان غربی؛ دومین ایستگاه نمایشگاه مجازی کتاب استانی ۱۴۰۰

دومین نمایشگاه مجازی کتاب استانی در سال جاری با حضور ناشران سراسر کشور به مدت هفت روز از هشتم تا چهاردهم دی ماه ۱۴۰۰ در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

 ناشران سراسر کشور می‌توانند از چهارشنبه (هفدهم آذرماه ۱۴۰۰) برای حضور در «هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی» ثبت‌نام کنند.

خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، دومین نمایشگاه مجازی کتاب استانی در سال ۱۴۰۰ را به مدت هفت روز از ۸ تا ۱۴ دی ماه برگزار خواهد کرد.

جایزه نوبل ادبیات به دست برنده رسید

عبدالرزاق گورنا، رمان‌نویس تانزانیایی، دیروز (دوشنبه، ۱۵ آذر) طی مراسمی که به دلیل تداوم شیوع کرونا در لندن برگزار می‌شد، مدال خود به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد.

گورنا در ماه اکتبر (مهر) برای ارائه تصویری از پیامدهای استعمارگری و رنج پناهجویان برنده این جایزه معتبر ادبی شد.

خیابان علمی و فرهنگی؛ گذری به یاد همه بزرگان کتاب ایران

 در مراسمی با حضور  احمد سمیعی گیلانی، هرمز همایون‌پور، فرهنگ رجایی، محمد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران و جمعی از بزرگان انتشارات علمی و فرهنگی، تابلوی خیابان کمان به نام انتشارات علمی فرهنگی، تغییر نام یافت.

در این مراسم ضمن رونمایی از تابلوی کوچه علمی فرهنگی، از چند کتاب جدید این موسسه رونمایی شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.