ناظر بازی پرسپولیس و هوادار توضیحاتی درباره جلوگیری از بازی کردن روح‌الله باقری ارائه کرد.

ناظر دیدار پرسپولیس و هوادار: عنایتی قانون را نمی دانست

به گزارش قدس آنلاین، قبل از بازی روز گذشته تیم‌های پرسپولیس و هوادار، روح‌الله باقری به دلیل مصدومیت جای خود را در ترکیب اصلی هوادار به پیمان میری داد. با این وجود امیرحسین روشنک، ناظر برگزاری این مسابقه به رضا عنایتی اعلام کرد باقری با وجود اینکه می‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند، دیگر نمی‌تواند برای هوادار به زمین برود که این موضوع سبب اعتراض شدید سرمربی و نیمکت‌نشین‌های این تیم شد.

امیرحسین روشنک در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره این اتفاق اظهار داشت: طبق قوانین AFC و فیفا تیم‌ها باید تا ۷۵ دقیقه قبل از شروع بازی لیست اسامی خود را ارائه بدهند. تایید ناظر و نمایش لیست در ورزشگاه به معنی ثبت فهرست تیم‌ها است. پس از این اتفاق هیچ تیمی نمی‌تواند لیست خود را تغییر بدهد مگر اینکه یک بازیکن در طول گرم‌کردن که از ۵۰ دقیقه قبل تا ۲۰ دقیقه قبل از شروع بازی ادامه دارد، مصدوم شود. در صورت مصدومیت یک بازیکن قانون اجازه می‌دهد یک تیم وی را از لیست ۱۱ نفره خود خارج کرده و از لیست نفرات ذخیره، بازیکن دیگری را جانشینش کند. هیچ تیمی نمی‌تواند بازیکنی به جز نفرات حاضر در لیست اصلی و ذخیره را وارد ترکیب خود کند.

وی ادامه داد: نام بازیکن مصدوم پس از خروج از لیست اصلی، باید در لیست بازیکنان ذخیره قرار بگیرد. طبق ماده ۲۵ آئین نامه برگزاری مسابقات فیفا و AFC این بازیکن دیگر  مجاز به بازی کردن نیست زیرا دلیل خروجش از لیست نفرات اصلی آسیب دیدگی بوده ولی به دلیل قوانین دوپینگ باید روی نیمکت بنشیند و نمی‌تواند از ورزشگاه خارج شود. در واقع این شرایط یک نقطه ضعف برای تیم‌ها ایجاد می‌کند و آن هم سوختن یک بازیکن از لیست ذخیره‌های‌شان است.

ناظر دیدار پرسپولیس و هوادار توضیح داد: قانون همیشه به شکلی وضع می‌شود که هم اختیاراتی به تیم‌ها بدهد و هم جلوی برخی سوء استفاده‌ها را بگیرد. من باید قانون را اجرا کنم. اگر قرار بود تیم‌ها ۱۱ بازیکن اصلی خود را اعلام کرده و پس از گرم‌ کردن آن را تغییر بدهند، تیم مقابل گمراه می شد.  

روشنک درباره اظهارات رضا عنایتی در نشست خبری بعد از این بازی گفت: متاسفانه وی با قوانین آشنایی ندارد و باید مدیر تیم یا بخش حقوقی باشگاه قوانین و آئین نامه‌های داخلی و خارجی را به اطلاعش برسانند. در شرایط سکوت آئین نامه‌های داخلی باید به قوانین بالادستی رجوع کنیم. مسابقات ما هم زیرمجموعه AFC است و باید الزامات کنفدراسیون را رعایت کنیم. هرچند بازی‌های بین‌المللی فیفا هم با همین قوانین برگزار می‌شود. ۷ تا ۸ دقیقه قبل از شروع بازی، تغییر در ترکیب هوادار را به ما اعلام کردند اما از ۲۰ دقیقه قبل می‌توانستند بگویند می‌خواهیم بازیکن خود را تغییر بدهیم.

وی افزود: ما را در فشار مضاعفی قرار دادند. بازی پخش زنده بود و باید راس ساعت مقرر برگزار می شد اما در آن زمان توضیحات خود را به تیم هوادار اعلام کردم. حتی یک بار پشیمان شدند و می خواستند بار دیگر از باقری استفاده کنند. پس از تغییر لیست و در زمان شروع بازی گفتند چرا نمی‌توانیم از بازیکن ذخیره‌مان استفاده کنیم که گفتم قانون اجازه چنین کاری نمی‌دهد. مسئولیت اجرای قانون با من است. صحبت‌های عنایتی در نشست خبری هم از ندانستن قوانین بود و ایراد را باید از کسی گرفت که قانون را نمی داند نه فردی که آن را اجرا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.