شرایط فعلی پدیده در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر، مشابه وضعیت فصل گذشته تیم سایپا در لیگ بیستم است، آن‌ها پس از ۹ بازی تنها دو امتیاز بدست آوردند و ۲۵ امتیاز شیرین را به راحتی از دست دادند تا یکی از گزینه‌های جدی سقوط به لیگ دسته یک شناخته شوند.

میثاقیان قربانی ماجراجویان شهر خودرو

به همین دلیل هم عمر مربیگری میثاقیان در این تیم دوام چندانی نداشت؛ چون صبح روز شنبه دقیقاً کمتر از ۲۴ ساعت از شکست برابر گل گهر مدیران پدیده اعلام کردند قصد دارند سرمربی خارجی را برای هدایت این تیم انتخاب کنند تا شاید روند نتیجه‌گیری تغییر پیدا کند، اما با شرایط موجود و وضعیت مالی تیم بعید است این وعده عملی شود و دوباره گزینه ایرانی اولویت اول خواهد شد. شاید به همین علت بود که سید عباسی روز گذشته در تهران و در غیاب میثاقیان تیم را تمرین داد.

برای اثبات این فرضیه نیز می‌توان به عدم پرداخت مطالبات کوزین مربی ایتالیایی اخراجی این باشگاه اشاره کرد که هنوز پرداخت نشده و او بابت این ماجرا به‌شدت عصبانی است و از فیفا خواسته به دلیل این بدقولی تنبیه انضباطی برای پدیده در نظر بگیرد، از طرفی ماجرای بازیکن اوکراینی و طلب ۴۰۰ هزار دلاری او از این باشگاه مزید بر علت شده تا این واقعیت روشن شود داستان استخدام مربی خارجی به جای اکبر میثاقیان یک سناریو تبلیغاتی برای کاهش حاشیه‌های اطراف باشگاه است.

از طرفی براساس قانون باشگاه‌هایی که دارای پرونده انضباطی باز هستند امکان مذاکره با مربی خارجی را ندارند، حتی اگر آن‌ها بتوانند مطالبات معوقه خود را به خارجی ها پرداخت کنند امکان دریافت ضمانتنامه بانکی را ندارند.

اما شهرخودرو همه چیز به حوزه فنی برنمی‌گردد. بازیکنان این تیم اوضاع و احوال نا بسامانی را تجربه می‌کنند، آن‌ها از رفت‌وآمدهای پیاپی به تهران کاملاً ناراضی هستند و معتقدند این وضعیت خسته کننده شده است، البته بازیکنان از ترس جریمه اعتراض خود را علنی نمی‌کنند، اما حرف‌های پنهانی آن‌ها، ماجرای اقامت در یک پانسیون نه چندان مدرن و فرایند تغذیه نامناسب در طول هفته به قدری آن‌ها را آزار داده که ممکن است با فرارسیدن تعطیلات نیم فصل بسیاری از بازیکنان قید ادامه همکاری با این تیم را بزنند.

در این میان مدیران باشگاه هم سیاست حرکت در سایه را انتخاب کردند، حمیداوی و معمایی که انگار به هیچ وجه دل نگران این تیم نیستند، با پیش انداختن کادر فنی در این ماجرا آن‌ها را سپر بلای خود کردند تا بیشترین آسیب در این میان به مربیان تیم وارد شود، البته که مربیان این باشگاه نیز به قدری خود را ذلیل کردند که برای ماندن حاضرند حتی با قرارداد تدارکات روی نیمکت بنشینند.

مسئولان استانی هم به کلی این تیم را به حال خود رها کردند تا همه متوجه شوند این تیم به واسطه رفتارهای ماجراجویانه مالکینش به وصله ناجور فوتبال خراسان تبدیل شده و دیگر هیچ کسی دوست ندارد آن‌ها لیگ برتری بمانند مگر اینکه تیم مدیریت کنونی به کلی کار را رها و فضا را برای ورود تیم مدیریتی جدید مهیا کنند؛ اتفاقی که فعلاً به هیچ عنوان نشانه‌ای از وقوع آن دیده نمی‌شود تا این تیم به گزینه نخست سقوط به لیگ یک شناخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.