مدیرکل گمرک لطف‌آباد درگز گفت: نخستین محموله صادراتی کشور، پس از رکودی ۲ ساله که بر اثر شیوع کرونا و تعطیلی مرز ریلی لطف‌آباد درگز حاکم شده بود، در چند روز اخیر از طریق این مرز ریلی به ترکمنستان صادر شد.

نخستین محموله صادراتی از مرز ریلی لطف‌آباد به ترکمنستان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی باقری  افزود: این محموله صادراتی شامل هشت واگن محصول سیب زمینی بود که توسط بخش خصوصی روانه بازار کشور همسایه شد.

وی بدون ارائه توضیح بیشتری گفت: پیش از این ۱۶ واگن خالی توسط بخش خصوصی از این مرز ریلی وارد کشور شده بود که در چند روز اخیر هشت واگن آن برای صدور این میزان صادرات به کار گرفته شده است.

گذرگاه مرزی جاده‌ای و ریلی "لطف‌آباد" شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد، پایتخت ترکمنستان، قرار دارد و فاصله این پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر است.

پیش از شیوع کرونا معمولا بارهایی که به پایتخت و یا مناطق غربی کشور ترکمنستان حمل می شد از این مرز جاده ای انتقال می یافت، اما چند سالی است که برخی تعرفه گذاری ها و در ادامه اعمال محدودیتهای سختگیرانه کرونایی کشور همسایه، بر حمل و نقل جاده ای کالا با ترکمنستان به شدت تاثیر گذارده است و دست کم طی دو سال گذشته فعالیت مرز ریلی لطف آباد به علت محدودیت های ناشی از کرونا به طور کامل متوقف شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.