روزنامه الاقتصادیه عربستان در گزارشی به بررسی آخرین وضعیت صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای ۷۰ باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ پرداخت.

پرسپولیس، استقلال و ۶۸ باشگاه دیگر آسیایی در انتظار تصمیم مهم AFC

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم به نقل از روزنامه الاقتصادیه عربستان نوشت:

انتظار می‌رود کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمش در خصوص کنار گذاشتن ۷۰ باشگاه آسیایی یا جریمه آنها برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کند.

بر این اساس از بین ۱۸۶ باشگاه آسیایی که خواستار دریافت مجوز حرفه‌ای شدند ۷۰ باشگاه نتوانستند معیارهای مد نظر کنفدراسیون را در دریافت این مجوز رعایت کنند.

به گفته برخی منابع در کنفدراسیون فوتبال آسیا در چند روز آینده شرایط باشگاه‌هایی که با مهلت فدراسیون‌های داخلی امکان تکمیل مدارک و مستندات خود را داشتند بررسی شده و در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

۶ باشگاه از چین، ۵۰ باشگاه از ژاپن، دو باشگاه از ایران (پرسپولیس و استقلال)، سه باشگاه از کره جنوبی، سه باشگاه از فیلیپین و ۶ باشگاه از امارات در انتظار صدور حکم AFC مبنی بر عدم ارائه مجوز حرفه‌ای یا تعیین جریمه هستند

بر اساس معیارهای AFC باشگاه‌ها با رعایت شاخصه‌های مورد نظر در ۶ شاخه ورزشی، زیرساخت‌ها، اداری، قانونی و حقوقی، مالی همچنین توسعه و بازاریابی امکان دریافت مجوز حرفه‌ای را پیدا خواهند کرد اما این منبع گفت: بدون رعایت معیارهای مورد نظر یا باشگاه‌ها جریمه خواهند شد یا امکان دریافت مجوز و حضور در مسابقات را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.