۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 783697

در حال حاضر پیش‌فروش بلیت قطار مسافربری مشهد به مقصد۲۶ شهر و مرکز استان انجام می شود در حالی که قبلا این امار ۳۱ مورد بود.

کاهش مقاصد سفر ریلی  مشهد

به گزارش قدس انلاین،  طبق  آمار در سال ۱۳۹۸ و پیش از اعمال شیوه نامه های مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا  می شدند. از طرفی ۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند.  

دی ماه سال گذشته ، محمدصادق براتی معاون زیارت وقت خراسان رضوی خبر از کاهش۴۴ درصدی  ورودی  مسافر به استان در  بخش ریلی  داد.

کاهش ورود مسافر به مشهد و خراسان رضوی

امروز جواد معراجی‌فر ، مدیر روابط عمومی راه اهن خراسان نیز  با بیان اینکه   پیش از این پیش‌فروش بلیت قطار مسافربری از مشهد به ۳۱ شهر و مرکز استان صورت می‌گرفت اما اکنون این عدد به ۲۶ شهر و مرکز استان کاهش یافته است، تصریح کرد: البته روند تغییر مقاصد سفر از مبدا مشهد در ماه های گذشته روی داده است و اطلاعی از دلیل اتخاذ این تصمیم در مرکز نداریم.

وی گفت: بر اساس اعلام راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۲ دیماه، برای تمام مسیرها به غیر از مسیر تهران- مشهد، تهران- طبس و تهران- خواف و برعکس، از طریق درگاه های اینترنتی و مراکز مجاز فروش بلیت قطار به طور حضوری در سراسر کشور آغاز شد.

مدیر روابط عمومی راه آهن خراسان ادامه داد: بر این اساس پیش‌فروش بلیت مسیرهای تهران-مشهد، تهران- طبس، تهران- خواف و بر عکس از ساعت ۱۴ چهارشنبه - امروز- انجام شد، و از آنجا که تصمیم گیری در این خصوص در تهران صورت گرفته است اطلاعی درباره علت متفاوت بودن زمان پیش فروش بلیت در مسیر مشهد- تهران نداریم.

مقصد سفرهای ریلی از مشهد به ۲۶ شهر کاهش یافت

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.