عملیات اجرایی معدن مس کرور عنبرآباد در جنوب استان کرمان به‌عنوان یکی از بزرگترین معادن کشور با پیش‌بینی ذخیره ۵۰۰ میلیون تن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی معدن مس کرور در عنبرآباد

به گزارش قدس آنلاین، عملیات اجرایی معدن مس کرور عنبرآباد در جنوب استان کرمان به‌عنوان یکی از بزرگترین معادن کشور با پیش‌بینی ذخیره ۵۰۰ میلیون تن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مسئولان استانی آغاز شد.

سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین از نمایندگان مجلس و شرکت ملی مس برای پیگیری این طرح قدردانی کرد و اظهار داشت: معادن از یک میزانی که بزرگتر باشند مردم در آن معدن سهام‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کار را اولین بار در زابل شروع کردیم و یکی از شرایط مزایده این بود که بخشی از سهام تا ۴۰ درصد به مردم واگذار شود، افزود: در معدن کرور هم همین برنامه را اجرا کردیم و ۴۰ درصد سهام به مردم منطقه واگذار می‌شود.

وزیر صنعت با بیان اینکه امیدوارم هر چه سریعتر شاهد افتتاح کارخانه در منطقه باشیم، خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس پیگیری کند تا اشتغال از مردم منطقه تامین شود و عمده اشتغال این معدن از مردم منطقه باشد.

سه کارخانه مس طی سال آینده افتتاح می‌شود

سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با بیان اینکه میزان اکتشاف شرکت ملی مس ۴.۲ میلیارد تن رسیده است، اظهار داشت: ۱۵ دستگاه جدید برای حفاری عمیق خریداری کردیم و در زمینه اکتشاف از آخرین دستاورد علمی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه اخرین تکنیک ارزیابی ذخایر عمقی معادن است که دنبال استفاده از آن هستیم، عنوان کرد: سه کارخانه مس طی سال آینده افتتاح می‌شود که بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی به معدن کرور عنبرآباد اشاره کرد و گفت: ذخیره این معدن بیش از ۵۰۰ میلیون تن است و ۷۱ طرح در این معدن انجام شده و در حال حاضر چهار ماه است که معدن کار می‌کند و سالانه گردش مالی طرح معدن کرور ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: برای اکتشاف ۳۹ هزار تن نمونه‌برداری شده و ۳ هزار میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری معدن کرور است.

ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر صمت نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد بر تشکیل شورای عالی معادن در جنوب کرمان، ادامه مطالعات اکتشافات، احداث صنایع جانبی معدن کرور و توجه به صنایع نیمه‌تمام جنوب کرمان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام بامری امام جمعه عنبرآباد نیز اظهار کرد: راه‌اندازی معدن کرور عنبرآباد باعث رشد و پیشرفت منطقه خواهد شد و با بهره‌برداری زودتر کارخانه این طرح باید زمینه اشتغال و پیشرفت منطقه فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.