شهردار مشهد گفت: از روزی که طرح تفصیلی جدید در منطقه ۹ و ۱۱ اجرائی شده است ، تمام قراردادهای مشارکت در ساخت در این مناطق قضائی شده‌اند.

افزایش شمار پرونده های قضایی به خاطر اجرای طرح تفصیلی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در جلسه شورای شهرداران که با حضور معاون مالی و پشتیبانی برگزار شد، افزود: از نظر درآمدهای مالی وضعیت شهرداری‌های مناطق آن‌طور که باید باشد نیست، بنشینید و تصمیم بگیرید که چگونه می‌شود این وضعیت را سروسامان داد ما هم از این تصمیمات حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه هرجا لازم شده از شهرداران حمایت کرده‌ایم، اظهارکرد: لذا از شما می‌خواهم که محکم کارکنید و تصمیمات لازم را برای بهبود وضعیت اتخاذ کنید، کجا تصمیم گرفته‌اید که از آن حمایت نشده است؟

شهردار مشهد اضافه کرد: اختیارات لازم را به شهرداران مناطق داده‌ایم و هرجا که اختیارات بیشتری نیاز بوده تفویض اختیار شده است،کدام دوره مدیریت شهری شهردار منطقه تا این اندازه اختیار عمل داشته است .

ارجائی با اشاره به اینکه می‌خواهم به جای یک شهردار، ۱۳ شهردار داشته باشیم و شما مانند یک شهردار عمل کنید، خاطرنشان کرد: معاونان و مدیران کل نیز باید بدانند پشتیبان شهرداران هستند زیرا آنها خط مقدم مدیریت شهری فعالیت و خدمات‌رسانی می‌کنند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

وضعیت نقدینگی شهرداری مشهد مناسب نیست

بودجه زیارت مشهد فراملی شود/ارائه تسهیلات سفر برای زائران کم‌درآمد

وی افزود: بیشتر شهرداران مناطق جوان و توانمند هستند لذا انتظار داریم برای بهبود وضعیت خلاقیت از خود نشان دهند.

شهردار مشهد به اهمیت سرمایه‌گذاری در مناطق اشاره و اظهارکرد: متاسفانه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مورد توجه قرار نگرفته درحالی که مطالبه جدی ما از شهرداران است.

ارجائی تصریح کرد: شهردار منطقه باید تمامی ظرفیت‌های منطقه خود را فعال کند و سایر بخش‌ها باید از آن حمایت کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اول و آخر بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در منطقه خودتان هستید.

وی افزود: نفر اول و آخر تصمیم‌گیری برای مناطق شهرداران هستند و معاونت‌ها نقش پشتیبان را ایفا می‌کنند، لذا باید از ظرفیت‌های طرح جامع و طرح تفصیلی نهایت بهره را ببرید.

شهردار مشهد با بیان اینکه چه بخواهید و چه نخواهید از این بازه زمانی و شرایط موجود باید عبورکنید، خاطرنشان کرد: در این مسیر باید پروژه‌هایی که گره خورده و دچار مشکل شده است را در مناطق شناسایی و برای سروسامان دادن و حل مشکلات به کمیته رفع موانع بیاورید. وقتی سرمایه‌گذاران ببینند مشکلات پروژه‌ها درحال حل شدن است برمی‌گردند و به سرمایه‌گذاری رغبت پیدا می‌کنند.

 وی گفت: از شهرداران انتظار دارم به نمایندگان مجلس و استاندار نامه بنویسند و بگویند با طرح‌های تفصیلی چه کرده‌اند وآنها را آگاه کنند از روزی که طرح تفصیلی جدید در منطقه ۹ و ۱۱ اجرائی شده چه تعداد پرونده در دستگاه قضائی تشکیل شده است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ابلاغ اولین بخش از مجموعه طرح‌های تفصیلی هفتگانه مشهد

توسعه مشهد سامان می‌یابد

شهردار مشهد اضافه کرد: سرمایه‌گذار برای مشارکت در ساخت در ملکی اقدام کرده به امید اینکه در طرح تفصیلی جدید فلان تعداد طبقه پروانه ساخت دریافت خواهد کرد،اما با طرح جدید دچار مشکل شده‌اند و تمام قراردادهای مشارکت در ساخت در این مناطق قضائی شده‌اند،چرا این موارد را با نامه‌نگاری به اطلاع نمایندگان مجلس و استاندار نمی‌رسانید؟

شهردار مشهدبا تقدیر از اقدامات و تلاش‌های انجام شده از سوی شهرداران مناطق تاکیدکرد: اما با همه این تلاش‌ها وضعیت کنونی مناطق قابل قبول نیست و باید برای بهبود آن تلاش بیشتر انجام شود.

ارجائی در ادامه گفت: اکنون در فصل بودجه‌ریزی هستیم و باید دقت لازم را در این زمینه بکاربگیرید. همه می‌دانیم که بیش از ظرفیت، پروژه تعریف و آغاز شده است و مناطق مقروض هستند و بودجه ندارند تا پول پیمانکاران را پرداخت کنند، پس چرا درخواست آغاز پروژه جدید را می‌دهید؟

وی افزود: تعریف پروژه جدید ممنوع و در صورت نیاز باید با دقت و مطالعه کافی این‌کار انجام شود،این درحالی است که در لیست پروژه‌هایی که از سوی مناطق ارائه داده‌اند پروژه غیر ضروری زیاد دیده می‌شود و باید حذف شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه محکم سرتعریف پروژه‌های غیر ضروری بایستید، تاکید کرد: بعضی از آقایان در مناطق با دستورات خارج سازمانی اقدام می‌کنند که این باعث اختلال در کار می‌شود،روال دستور برای اجرا مشخص است و نباید از مجرای خود خارج شود.

ارجائی ادامه داد: از شهرداران مناطق به جد می‌خواهم روی بیت‌المال و حق‌الناس حساس باشند و از کنار آن به سادگی رد نشوند.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که بر آن تاکید دارم مدارا با مردم است. ملاقات مردمی را جدی بگیرید و در ملاقات‌هایی که با مردم دارید آنها را پشت در اتاقتان معطل نکنید و بگذارید حرف‌هایشان را به راحتی بزنند.

شهردار مشهد در ادامه به موضوع تشویق و تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای بازآفرینی محلات هدف نیز اشاره کرد و گفت: مصوبه شورای شهر را دوباره بخوانید و در پهنه‌هایی که مصوب شده کار مردم را راه بیندازید و زیاد سخت نگیرید و کار مردم را تسهیل کنید.

گفتنی است؛ دراین نشست شهرداران مناطق مختلف مشهد گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در حوزه تحقق درآمدهای مالی و... به شهردار مشهد ارائه دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.