استاندار مازندران گفت: با تشکیل کارگروه مقابله با زمین خواری و صیانت از منابع ملی، خواب از چشم سودجویان و متجاوزان منابع ملی در استان گرفته می‌شود.

سودجویان اراضی بکر "مازندران" را تصرف کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین،سید محمود حسینی‌پور در مراسم تکریم و معارفه سرپرست فرماندار ویژه آمل واقع در سالن شهرداری این شهرستان با اشاره به یاد و خاطره شهدای کربلای ۵ بیان کرد: امروز آرامش و آسایش کشور را مدیون شهدا هستیم، شهدایی که ۸۰ درصد آن را جوانان تشکیل داده بودند.

وی با بیان اینکه جوانان هشت سال دفاع مقدس مهمترین عملیات تهاجمی را در سخت ترین شرایط جنگی پشت سر گذاشته بودند، افزود: این انقلاب را با تجربه پیشکسوتان و با کمک نوجوانان و جوانان به پیروزی رساندیم و آن مرحله سخت را با فرماندهی امام راحل(ره) به دلیل پاک، یک دل بودن و با نیت فی سبیل الله این جوانان پشت سر گذاشتیم.

حسینی پور با تاکید بر اینکه امروز به دلیل نبودن این شاخص ها با وجود فعالیت ۲۴ ساعته عقب هستیم، اظهار داشت: ما تاریخ بزرگی را پشت سر گذاشتیم و نه تنها عصر حاضر بلکه عصر گذشته از انقلاب ما یاد می‌کنند همانگونه که از واقعه کربلا یاد می‌کنند.

استاندار مازندران با اشاره به تاریخ  شهدای هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: تعبیر هزارسنگر به تعبیر عدد دلهای این شهر سنگر بسته شد و تنها شهری که در وصیتنامه سیاسی الهی امام (ره) ذکر شد، آمل بوده است و آمل پایتخت تشیع جهان اسلام است.

وی اولین قدم فرماندار جدید برای این شهر را توجه به پایتخت جهان اسلام، عنوان و بیان کرد: به لحاظ فرهنگی  الزامات ویژه ای را می طلبد و مسئولیتی بسیار سنگین است که با کمک علما، نخبگان و تشکل های این شهرستان انجام خواهد شد.

حسینی پور یکی از افتخارات بزرگ این شهرستان را علمای بزرگ و منحصر به فرد جهان اسلام دانست و گفت: این علما برگرفته از ریشه تاریخی این شهر است که در کنار حوزه مذهبی می‌توان در بیانیه گام دوم انقلاب،   برای توسعه این شهرستان کارهای خوبی انجام داد.

وی شهرک های صنعتی آمل را  در بین شهرستان های مازندران خوشنام خواند و مطرح کرد: آمل باید در حوزه های مختلف به عنوان تکثیر الگو قرار گیرد، وجود معادن به عنوان گنج بی پایان مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

حسینی پور ادامه داد: به دلیل مجاور قرار گرفتن هراز به پایتخت، آمل را باید تبدیل به ویترین تمام عیار استان قرار داد و یکی از مهمترین جاده های مواصلاتی استان مازندران جاده هراز است و امروز از ورودی این جاده مهم مواصلاتی ویترین زیبایی دیده نمی‌شود که حتما بازنگری جدی قرار گیرد.

وی توجه به بافت فرسوده را یکی از موارد خاص فرماندار بیان و تصریح کرد: این بافت شایسته آمل نیست و باید از یک جایی شروع شود با وجود قدمت این شهرستان حتما باید توجه و پیگیری شود.

استاندار مازندران افزود: شهرک صنعتی آمل مورد اشتغال نه تنها این شهر بلکه جوانان کل استان قرار گرفته است، امروز یکی از مشکلات استان  اشتغال جوانان است، با این وجود آمل مرکز پویایی و اشتغالزایی بوده است، نباید در شرایط تحریم در این موضوع به عنوان ابتکارات شهرستان عقب بمانیم و به طور جدی وارد عرصه شود.

وی یکی از موضوعات مهم این شهرستان را تصرف منابع طبیعی در بالادست عنوان و مطرح کرد: یکی از جلوه‌های طبیعی و زیست محیطی شهرستان آمل اراضی ملی است که اکنون مورد تعارض و تهاجم برخی جریان ها قرار گرفته است و باید جلوی آن گرفته شود هرچند کوچک اجازه به تعرض و تجاوز افراد سودجو و فرصت طلب جهت حقوق عامه مردم را نمی دهیم.

حسینی پور با تاکید بر اینکه یکی از مباحثی که باید توجه شود تشکیل کارگروه با زمین خواری و صیانت از منابع ملی است که نقش رسانه ها و مردم در این زمینه به کار آید، گفت: در این زمینه باید خواب را از چشم آنها بگیریم.

نماینده دولت سیزدهم در مازندران با بیان اینکه ضرورت دارد تا به لحاظ مسائل روحی، روانی و بستر امنیتی این شهر صنعتی، به یک هم گرایی و همدلی برای برون رفت از این وضعیت موجود دست یابیم، افزود: بسیاری از مشکلاتی که اکنون دست و پنجه نرم می کنیم ربطی به تحریم ندارد بلکه به تدبیری مدیران و مسئولان برمی‌گردد یعنی وقتی فساد در لایه های سیستم اداری رسوخ پیدا کرده و کمترین کاری که یک شهروند لازم به پیگیری آن است با پرداخت رشوه حل می‌کند، ربطی به تحریم ندارد؛ باید یک انقلابی در حوزه اداری اتفاق بیافتد و مردم باید وارد صحنه بیایند و علت این تخلف اداری به دلیل نیامدن مردم است.

وی با اشاره به انتصاب نخستین فرماندار شهرستان‌های این استان عنوان کرد: این اتفاق پیام واضحی بر سنگینی مسئولیت جوانان کشور را می‌رساند و لازم است از منظر نیت و تلاش و مردمی بودن به دهه اول انقلاب و البته با استفاده از جوانان نخبه و بهره‌گیری از تکنولوژی روز برگردیم.

 سرپرست جدید فرمانداری ویژه آمل نیز در این مراسم آمل را شهر هزار شهید، هزار سنگر، از ارش کمانگیر تا میرحیدر و اطرش عنوان کرد و گفت:   

تاکنون در این شهرستان فعالان همدل و هم جهتی که شکل گرفت قابل توجه بوده اما تا جایگاه مطلوب فاصله است.

سیدعباس حسینی با بیان اینکه ظرفیت های بسیاری در حوزه کشوری اعم از گوشتی، لبنی گرفته تا گردشگری و کشاورزی برخوردار است، افزود: رسیدن به این جایگاه با مشارکت های مردمی و حمایت ارکان اصلی تاثیرگذار بر توسعه آمل است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور تمام بازیگران عرصه اقتصادی با هسته‌ای به شدت تخصصی، پویا و قدرتمند را در این شهرستان شکل دهیم تا در برنامه ششم و هفتم به آن توسعه برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل نیزدر این مراسم با بیان اینکه بکارگیری جوانان نخبه و توانمند از سوی استاندار مازندران قابل ستایش است و مطمئنا این تاثیرگذاری بر توسعه استان می شود، بیان کرد: وحدت و همدلی در این استان با وجود نقدها دیده می‌شود و نگاه بر بکارگیری این جوانان نیز بر محور وحدت بخشی است.

وی با اشاره به اینکه انتصاب فرماندار این شهرستان با مشورت تیم نخبگان بوده و این نشانه ایجاد وحدت و یکپارچگی است، افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز بر بکارگیری مردم است در حالی که مردم ولی نعمت هستند و باید مسئولان نوکری آنها را کرد.

امام جمعه آمل تصریح کرد: انتخاب استاندار یک جوان انقلابی و کاردان و به منطور نخبه پروری بوده است.

مرتضوی با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان گفت: آمل در زمینه نخبه گیر سرآمد سایر شهرهای مازندران است و در بخش‌های مختلف صنعت با ۵۶ درصد صنعت استان و کشاورزی، گردشگری و ورزش در جایگاه ویژه مازندران و کشور قرار می‌گیرد.  

امام جمعه آمل با بیان اینکه مسئولان استانی باید نگاه ویژه ای داشته باشد چرا که اثرگذاری این شهرستان بر تمام استان است، خاطرنشان کرد: امروز بایستی برای خدمت به مردم بکارگیری از ظرفیت‌های شهرستان‌ها است تا به توسعه برسیم.

گفتنی است سید عباس حسینی کارشناس ارشد کشاورزی و علوم دامی، کارشناسی ارشد کارافرینی ـ کسب و کار جدید، معاون مدیرکل اقتصادی، تدوین سند برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۵، چندین دوره داور انتخاب کارآفرینان برتر، عضو کمیته تخصصی کارگروه پژوهش استان را در کارنامه خود دارد.

در پایان این مراسم حکم سرپرستی فرمانداری ویژه آمل از سوی استاندار مازندران به سیدعباس حسینی تقدیم شد و با اهدای لوح تقدیر از عملکرد چهارده ماهه علیرضا شریعت به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل قدردانی شد.

منبع: تسنیم

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.