از آغاز تنش و درگیری های اخیر در نقب به ویژه روستای «اطرش»، رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ فلسطینی را در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بازداشت کرده است.

بازداشت ۱۰۰ فلسطینی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸/ مقاومت ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، ساکنان سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پس از حوادث اخیر در نقب برای همبستگی با ساکنان این منطقه دست به تظاهرات‌های گسترده زده و با اشغالگران اسرائیلی درگیر شدند.

در جریان این درگیری‌ها بیش از ۱۰۰ فلسطینی به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمدند. علاوه بر این، در این درگیری‌ها دهها فلسطینی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از چند روز پیش عملیات خاکبرداری در روستای اطرش به منظور تخلیه این منطقه و مصادره اراضی آن را آغاز کرده که این اقدام جنایتکارانه با مقاومت و واکنش گسترده فلسطینیان همراه بوده است.

ساکنان این روستا اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک این منطقه نیستند و در برابر اشغالگران صهیونیست مقاومت خواهند کرد.

مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست در نقاط مختلف فلسطین روز به روز در حال تشدید است. علاوه بر کرانه باختری، در صحرای نقب نیز مردم فلسطین از یک هفته پیش تاکنون درگیری خود با نظامیان صهیونیست را شدت بخشیده‌اند. حدود ۲۰۰ هزار عرب ساکن روستاهای صحرای نقب هستند که بیشتر آنها از امکانات اولیه زندگی نیز محروم هستند. رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با تخریب روستاهای این منطقه در حال شهرک سازی بیشتر است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.