ایالات متحده به متحدان خود در ناتو اجازه داده است تا تسلیحات ساخت آمریکا را به اوکراین ارسال کنند.

واشنگتن مجوز ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین از سوی متحدان ناتو را صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که تنش ها بین روسیه و اوکراین به شدت بالا گرفته است، واشنگتن به بهانه حمایت از کی یف به متحدان خود در سازمان ناتو اجازه داده است تا تسلیحات آمریکایی را به اوکراین ارسال کنند.

بر اساس این گزارش یک مقام وزارت خارجه آمریکا تایید کرده است که ایالات متحده به کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی اجازه داده است تا تسلیحات ساخت آمریکا را به اوکراین منتقل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده و متحدان و شرکایش برای تقویت امنیت اوکراین در کنار یکدیگر ایستاده اند. ما با شرکای خود در ناتو و همچنین همکاران اوکراینی‌مان در تماس نزدیک هستیم و همه ابزارها و تجهیزات لازم برای تقویت قدرت دفاعی اوکراین در مواجهه با تهدید روزافزون اشغالگری روسیه را تامین خواهیم کرد.

بر اساس قوانین کنترل صادرات آمریکا، کشورها باید پیش از انتقال تسلیحاتی که از آمریکا دریافت کرده اند، به یک کشور سوم، از وزارت خارجه آمریکا مجوز بگیرند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه خواستار اتحاد و اقدام جهانی برای مقابله با تهدیدات نظامی روسیه علیه اوکراین شد و گفت: مسکو به دنبال بی ثبات کردن یک اروپای پس از جنگ سرد است که اکنون به طور کامل در آزادی و صلح به سر می برد.

بلینکن افزود: این یک بحران با تبعات جهانی است و نیازمند توجه و اقدام جهانی است. آمریکا دیپلماسی در قبال روسیه را ترجیح می دهد تا این تنش و بحران را کاهش دهد و دولت بایدن از جامعه بین المللی می خواهد تا برای روسیه هزینه اقداماتش را به طور شفاف اعلام کند، اگر مسکو به دنبال نزاع و درگیری باشد.

در حالی که مقام های آمریکایی نسبت به خطر تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین هشدار می دهند، دولت بایدن با اعطای کمک نظامی و امنیتی ۲۰۰ میلیون دلاری به کی یف موافقت کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده در ماه دسامبر گفته بود که این کمک مالی بخشی از تلاش های ایالات متحده برای حمایت از اوکراین در صورت حمله روسیه است ولی حاضر نشد به جزئیات این کمک اشاره کند.

به گفته منابع غربی، روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی خود را در مرز اوکراین مستقر کرده و اخیرا نیروهای نظامی خود را برای شرکت در رزمایش مشترک به بلاروس اعزام نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.