قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز یکشنبه بیست و سوم ژانویه ۲۰۲۲ (سوم بهمن ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز گزارش اصلی خود را به تجمع تعدادی از افسران پلیس شهر نیویورک در بیمارستان این شهر جایی که دو تن از همکاران آن ها با ضرب گلوله زخمی شده و در بیمارستان در حالت بسیار بدی بستری هستند اختصاص داده است. این روزنامه همچنین می گوید دولت روسیه به فکر این است که با کودتا بتواند یکی از نزدیکان به این دولت را به عنوان حاکم اوکراین به کار بگمارد. نیویورک تایمز همچنین المپیک زمستانی پکن که از چند روز دیگر آغاز خواهد شد را المپیکی کاملا ساخته و پرداخته شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور لقب می دهد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی به آنچه نزدیک بودن به روز جهانی هولوکاست اعلام کرده می پردازد و تاکید دارد در ده سال گذشته میزان حملات به یهودیان در سراسر جهان هیچ گاه به اندازه سال ۲۰۲۱ زیاد نبوده است. این روزنامه همچنین در گزارشی ادعا کرده که در میان بالا گرفتن هر چه بیشتر تنش ها در مرزهای اوکراین، مقامات روسیه به اعضای سفارت اوکراین در این کشور گفته اند که برای ترک کردن مسکو هرچه سریعتر آماده شوند.

ساندی تایمز هند

روزنامه ساندی تایمز چاپ هند در گزارشی از انتظار مقامات دولتی و بهداشتی این کشور در مورد به پایان رسیدن پیک کرونا در چهار شهر بزرگ هند خبر می دهد. به گفته این مقامات میزان مبتلایان به کرونا در موج سوم این بیماری در هند، ابتدا در بمبئی، سپس در کلکته و در نهایت در دهلی و چنای، اوج خود را پشت سر گذاشته است. ساندی تایمز همچنین در گزارش های جداگانه ای به میزان بارندگی در دهلی که از سال ۱۹۵۰ بی سابقه بوده و همچنین آتش سوزی در آسمان خراشی در بمبئی که موجب کشته شدن ۶ نفر شد پرداخته است. نکته جالب در مورد این آتش سوزی نجات جان یک پیرزن ۸۶ ساله توسط نوه خردسالش بوده است.

بوستون گلوب

روزنامه بوستون گلوب که در صد و پنجاهمین سالگرد انتشار خود قرار دارد، در گزارشی به اوضاع نابسامان مسئولان مدارس آمریکا در میان اوج گیری ویروس کرونا می پردازد. در این گزارش مسئولان اجرایی و معلمان از سختی کار و درگیر شدن با چندین جنبه از مشکلات کنش با دانش آموزان صحبت به میان آورده اند. این روزنامه همچنین در گزارشی بعد از اخراج تعداد زیادی از کارکنان شرکت بزرگ کامپیوتری آی بی ام، وضعیت کارمندان اخراجی آن ها که روزهای خوبی را سپری نمی کنند را بازتاب داده است.

آریزونا ریپابلیک

روزنامه آریزونا ریپابلیک در گزارشی به شرایط نامساعد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در آغاز دومین سال ریاست جمهوری او می پردازد. این روزنامه می گوید برنامه های بایدن روز به روز بیشتر غیر قابل دستیابی و غیرعملی به نظر می رسد و او مدتی است که اصلی ترین توانایی خود یعنی صحبت مستقیم با مردم و بیان واضح شرایط و مشکلات را از دست داده است. این روزنامه همچنین به آرام شدن اوج گیری سویه اومیکرون کرونا در ایالت کلیدی آریزونا پرداخته اما هشدار می دهد که ممکن است افراد نیازمند بستری در بیمارستان افزایش یابند.

ساندی استار

روزنامه ساندی استار چاپ کانادا با طراحی جالب توجهی بر روی صغحه نخست خود به رکود چشمگیر بازار مسکن در این کشور می پردازد. این روزنامه با انتخاب تیتر «هیچ جا مثل خانه آدم نمی شود» معتقد است این رکود باعث ارزشمند شدن مشاغل مربوط به املاک شده اما باعث نابودی افرادی می شود که توانایی بالایی در خرید خانه ندارند. ساندی استار همچنین در مقاله ای فناوری های جدید به کار رفته در ورزش های زمستانی را زیر ذره بین برده و از امیدهای ورزشکاران این کشور در مسابقات زمستانی پیش رو از جمله المپیک زمستانی پکن می گوید.

هرالد

روزنامه هرالد چاپ اسکاتلند در گزارشی به حواشی بزرگی چند روز اخیر بین مقامات و محققان در این کشور پیرامون یافته های جدید در خصوص اعمال نژادپرستانه رخ داده در تاریخ اسکاتلند پرداخته است. این روزنامه همچنین نظر سیاستمداران اسکاتلندی را در خصوص برکناری احتمالی بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا منعکس کرده که معتقدند نخست وزیر بعدی حتی از جانسون نیز بدتر عمل خواهد کرد. هرالد همچنین در پرونده ای اختنصاصی از ضرر میلیارد دلاری اسکاتلند در عدم دولتی سازی شرکت های تولیدکننده انرژی های تجدیدپذیر از جمله انرژی بادی در این کشور خبر می دهد.

تایمز

روزنامه تایمز چاپ انگلیس در گزارشی به رسوایی جدید در حزب محافظه کار بریتانیا در خصوص برکناری یک وزیر مسلمان خبر می دهد. این روزنامه می گوید حزب محافظه کار که هم اکنون درگیر حواشی اخیر بوریس جانسون نخست زیر بریتانیا و عضو این حزب پیرامون اعمال خود است، با ضربه جدیدی مواجه شده چون نصرت قانی، که وزارت ترابری این کشور را در اختیار داشته در سال ۲۰۲۰ به دلیل مسلمان بودنش از سمت خود برکنار شده است. تایمز همچنین در گزارشی می گوید فناوری جهان مِتا هنوز به اوج نرسیده درگیر سوء استفاده متعرضین جنسی در آن شده است.

لا کروآ

روزنامه لاکروآ چاپ فرانسه در پرونده ای به اوضاع جهان اطلاعات در این روزهای جهان پرداخته است. این روزنامه با انتخاب تیتر «مطلع بودن یا مطلع نبودن» می گوید از سال ۲۰۱۹، جهان دچار پدیده «خستگی خبری» شده که دلیل آن چند قطبی شدن سیاست و همینطور بحران سلامت جهانی است. لا کروآ معتقد است بسیاری از دنبال کنندگان اخبار به دلیل باازتاب اخبار استرس زای دائمی توسط رسانه ها ترجیح می دهند حداقل راه های سریع دیدن خبر را انتخاب کنند.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به ادعای جدید مطرح شده در بریتانیا در خصصص اینکه روسیه قصد انجام کودتا در اوکراین و گماشتن فردی نزدیک به مسکو را دارد پرداخته است. این روزنامه همچنین صحبت های تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا را منعکس کرده که از شانس بالای حزب کارگر این کشور در به دست گرفتن قدرت در آینده به خاطر حواشی بسیار زیاد اخیر حزب محافظه کار و نخست وزیر انتخاب شده از این حزب یعنی بوریس جانسون را بازتاب داده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.